اروند در سال جهش تولید به منطقه ی عملگرا و الگو در کشور تبدیل می شود

معاون سرمایه گذاری و امور اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با بهره برداری از ۱۶ پروژه ی دیگر که طبق برنامه ریزی تا پایان امسال در آبادان و خرمشهر انجام می شود، منطقه آزاد اروند می تواند در میان دیگر مناطق آزاد و استانهای کشور به عنوان یک منطقه ی عملگرا به شعار سال و الگو تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان، سید علی موسوی در آئین بهره برداری از شرکت سازه صنعت الکترونیک اروند در محل شهرک صنعتی آبادان اظهار کرد: فضایی که اکنون شرکت سازه صنعت الکترونیک اروند در آن راه اندازی شده سالیان سال متروکه بود که با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت منطقه آزاد اروند و شرکت شهرک صنعتی آبادان راه اندازی شد.

وی افزود: این پروژه چهاردهمین پروژه از پروژه های ما در سال جهش تولید است که در آینده نیز طبق برنامه ریزی انجام شده، هر هفته یک پروژه را به بهره برداری می رسانیم.

وی تصریح کرد: این شرکت  که تولید کننده تابلوهای برق است با سرمایه گذاری بیش از ۵۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی راه اندازی شده و برای۳۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است، امید می رود با بهره برداری از آن علاوه بر تامین نیاز منطقه و استان و کشور نیم نگاهی نیز به صادرات محصول به کشور عراق داشته باشد.

معاون سرمایه گذاری و امور اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند یادآور شد: طبق برنامه ریزی انجام شده ۱۶ واحد صنعتی دیگر نیز تا پایان امسال در منطقه آزاد اروند به بهره برداری می رسد که از این تعداد ۱۱ واحد آن در آبادان و ۵ واحد دیگر در خرمشهر است،  برای اجرا و راه اندازی این ۱۶ واحد صنعتی ۲۷۹ میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی انجام شده و زمینه ی اشتغال ۴۳۲  نفر به طور مستقیم و ۸۷۸ نفر به شکل غیر مستقیم فراهم شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت این واحدها در حوزه های تولید پوشاک، مواد غذایی، گرانول، الکترونیک، صندوق پست، دستگاههای کارت خوان و غیره است، گفت: با بهره برداری از ۱۶ واحد صنعتی یاد شده که تا پایان سال به انجام می رسد می توان گفت که منطقه آزاد اروند در سالی که به نام جهش تولید نام گرفته در مجموع ۳۰ واحد صنعتی را راه اندازی کرده است که می توان در میان دیگر مناطق آزاد و استانهای کشور به عنوان یک منطقه ی عملگرا به شعار سال و الگو تبدیل شود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1464426

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =