به گفته محبوبه میرقدیری کتاب «ابریشم هفت رنگ» ویرایشی از داستانها و افسانه‌های روایت‌شده توسط مادرش (بتول صادقی) است.

محبوبه میرقدیری، نویسنده و شاعر و پژوهشگر عرصه ادبیات فولکلور درباره کتاب‌های جدیدش به مهر گفت: نگارش رمان «بیم» را به پایان برده‌ام ولی هنوز آن را تحویل ناشری نداده‌ام. این رمان حدود 300 صفحه است و روایتی است از یک داستان واقعی درباره وضعیت زندگی زنان که در سالهای اول انقلاب رخ داده است.

وی از عرضه کتاب «ابریشم هفت رنگ» توسط انتشارات روشنگران و مطالعات زنان در نمایشگاه کتاب خبر داد و گفت: این کتاب ویرایشی است از داستانها و افسانه‌های روایت‌شده توسط مادرم (بتول صادقی). این کتاب شامل 24 قصه کوتاه و در واقع افسانه قدیمی برای گروه سنی نوجوان و همچنین بزرگسال است که همه آنها را از مادرم شنیده‌ام. داستانهای کتاب «ابریشم هفت رنگ» از فولکلور مناطق مختلف ایران به ویژه استان مرکزی است.

وی درباره دیگر کتابش بازنویسی «کیمیای سعادت» برای کودکان و نوجوان گفت: آنطور که از مسئولان انتشارات کتاب پارسه شنیدم، این کتاب بعد از حدود 1.5 سال مجوز نشر گرفته ولی بعید می‌دانم به نمایشگاه امسال تهران برسد.

به گفته این نویسنده در کتاب اخیر که مصور و حدوداً 200 صفحه‌ای است، تعدادی از روایتهای داستانی کیمیای سعادت امام محمد غزالی برای گروه سنی کودک و نوجوان بازنویسی شده است.

میرقدیری همچنین از عرضه چاپ‌هایی تازه از کتاب‌های قبلی‌اش از جمله «و دیگران» و «یک شب دیگر» از سوی انتشارات روشنگران و مطالعات زنان در نمایشگاه امسال خبر داد.

291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 146469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =