۱ نفر
۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶
به یاد هنرمند خاطره ساز، استاد احمد علی راغب

نام " احمد علی راغب" به عنوان هنرمند برجسته ای که بیشترین آهنگ های انقلابی و حماسی را در کارنامه هنری خود ثبت کرده است، درذهن تاریخ انقلاب، دفاع مقدس و ایران اسلامی خواهد ماند.

کیفیت بسیار بالای آثار موسیقایی استاد راغب با مضامین بلند شعرای بزرگ انقلاب، و نیز حضور هنری وی در وهله های حساس کشور و موقع شناسی ایشان، از مرحوم راغب یک چهره مانا و اثرگذار ساخته است.

    برکسی پوشیده نیست که موسیقی یکی از مهمترین هنرهای  انتقال مفاهیم و حقایق از طریق برپایی هیجان وعواطف و نیز تاثیر گذاری آن در شناخت انسان مطرح است. موسیقی، طرح واره های هیجانی و شناختی انسان را تحت تاثیر قرار داده و علاوه براینکه لحظاتی شور آفرین و شوق آوری را برای روح انسان فراهم می سازد، نگرش انسان را به صورتی عمیق دچار تحول می سازد. روند این تحول عمدتا ناهشیار صورت می پذیرد اما آدمی از یک تغییر درونی د رخود حتی به صورت مقطعی آگاه می شود.

    بدین لحاظ، کار بزرگ مرحوم استاد احمد علی راغب، ایجاد مهم ترین بستر هنر برای انتقال مفاهیم و آرمانهای اعتقادی و حماسی فرهنگ ایرانی اسلامی بوده است. همه می دانیم که انتقال تاثیرگذار هرگونه محتوا بدون سودجستن از "هنر" امکان پذیر نیست. براین اساس می توان به گستره وعمق فعالیت هنری استاد راغب در انتقال فرهنگ حماسه وانقلاب به نسل حاضر و نسلهای دیگر پی برد.

    احمدعلی راغب "سرمایه" ای برای کشورمان محسوب شده و حال که از میان ما رفته و آسمانی شده است، تاثیرات عمیق این سرمایه ماندگار خواهد بود.

     از خداوند بزرگ مسالت دارم که روح آن استاد برجسته و سخت کوش را با روح بزرگ اولیاء خود و روح ملکوتی امام خمینی رضوان الله تعالی علیه قرین و همراه گرداند.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1464996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =