کاهش ۴۱ درصدی تصادفات رانندگی در محورهای مواصلاتی استان مرکزی

فرمانده انتظامی استان مرکزی از کاهش ۴۱ درصدی شمار تصادفات رانندگی در محورهای مواصلاتی استان در هشت ماهه سال ۹۹ و نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ؛ سردار «حسن مفخمی شهرستانی» در مراسم آغاز طرح زمستانه پلیس و دستگاه‌های خدماتی استان که همزمان با سراسر کشور پنجشنبه ۲۰ آذرماه با حضور استاندار مرکزی برگزار شد ، با اعلام این موضوع بیان کرد : کشته شدگان ناشی از سوانح رانندگی در استان ۱۰ درصد و تعداد مجروحان تصادفات نیز ۲۶ درصد در سال جاری کاهش داشته است که این آمار به دنبال هم افزایی،‌همراهی و برنامه ریزی عملیاتی در شورای راهبری ترافیک استان و در سایه تلاش های دستگاه های امدادی و پلیس تحقق یافته است.
وی ادامه داد : ۲۱ درصد از حوادث رانندگی منجر به فوت استان مرکزی در این مدت در جاده‌های اصلی، ۲۹ درصد در بزرگراه‌ها، ۱۸ درصد در آزادراه‌ها و ۳۳ درصد در مسیرهای فرعی و روستایی بوده است. .
فرمانده انتظامی استان مرکزی در ادامه صحبت های خود از آغاز طرح زمستانه ترافیکی با همکاری ۱۲۲ تیم گشت خودرویی و موتوری پلیس راه و راهور و همکاری دیگر دستگاه های امدادی که از ۲۰ آذر آغاز و تا ۲۰ اسفند امسال ادامه دارد ، خبر داد و گفت : استان مرکزی نقطه اتصال شمال به جنوب و شرق به غرب کشور به شمار می‌رود و حضور پلیس و نیروهای خدماتی و امدادی در این مسیرها ، ارتقاء امنیت ترافیکی و قوت قلب برای مسافران در طول تردد در محورهای مواصلاتی را به همراه دارد.
سردار مفخمی در خصوص اجرای طرح محدودیت های ترافیکی اعلامی از ستاد ملی مقابله با کرونا نیز اظهار کرد : در ۱۹ روز اجرای این طرح ، میزان تردد ها در محورهای مواصلاتی استان حدود ۴۶ درصد کاهش داشته است.
. وی اضافه کرد : در این مدت تعداد ۴۵۷ مورد اعمال قانون یک میلیون تومانی، ۳۴۳ مورد اعمال قانون ۵۰۰ هزار تومانی و ۳۱۳۲ مورد اعمال قانون ۲۰۰ هزار تومانی برای رانندگان متخلف با توجه به وضعیت ترددها در شهرستان های قرمز و نارنجی صادر و برای ۳۲۲۱ راننده که ممنوعیت های ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد را رعایت نمی کردند ، نیز پیامک هایی ارسال شد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1465293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =