روحانی:مکان و زمان انتقام خون شهید فخری‌زاده را ما تعیین می‌کنیم/چرا کسی که به دولت فحاشی می‌کند تشویق می‌شود؟/یک دقیقه تاخیر درشکستن تحریم جرم است/9

رئیس جمهور گفت: چرا فقط به دولت حمله می کنیم و به بقیه حمله نمی کنیم و اگر کسی به دولت توهین، فحاشی و تهمت زد چرا تشویق می شود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در ادامه پاسخ به سوالات اهالی رسانه، در پاسخ به سوالی درباره لوایح باقیمانده دولت در مجلس، گفت: دولت لایحه بسیار مهم درباره انتخابات به مجلس قبل ارائه کرد که مورد توجه قرار نگرفت، این لایحه بسیار خوب ماه ها در دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در همین مجلس ما لوایح مجلس پیشین را فرستادیم اما هیچکدام در دستور کار نیست، سه لایحه مادر اولویت مردم است اما مجلس متاسفانه به طرح های خود اهمیت می دهد نه لوایح دولت که به نفع کشور نیست.

وی افزود: دولت بدنه کارشناسی بسیار بزرگی دارد که قابل مقایسه با کمیسیون های مجلس و مرکز بررسی آن نیست، دولت کار کارشناسی عظیم و بزرگی را در کنار خود دارد و لایحه ای که تهیه می شود پخته و کارآمد است. لوایح اصل داستان است و مجلس هم اگر مواردی را در نظر دارد طرح می کند، عدم تناسب یعنی خواباندن لوایح دولت و بررسی متوالی طرح های نمایندگان به سود کشور نخواهد بود. مسئله بی ثباتی در ابتدای جلسه مطرح شد، چرا بی ثباتی است؟ چون ما وزیری که حامی مصرف کننده باشد نداریم، ما اعلام کردیم باید وزارت بازرگانی ایجاد شود و مجلس پیشین در روزهای آخر خود تصویب کرد و یک جمله ایراد داشت که مجلس یازدهم می توانست آن را اصلاح کند اما این اتفاق رخ نداد و لایحه به بایگانی رفت. در دیدار با رهبری ایشان به فرمودند چرا چهار وزارتخانه را یک وزیر اداره می کند و ما آن را دنبال کردیم و سپس لایحه آن را به مجلس تقدیم کردیم. مجلس و دولت باید در کنار هم باشند تا امور به سود مردم پیش برود. برخی فکر می کنند مجلس برای مردم است و دولت از آسمان آمده است، دولت هم نماینده مردم است. وکیل الدوله از حرف‌های بی معنای این روزهاست.

روحانی همچنین گفت: ما باید یکدیگر را در آنچه به سود مردم است یاری کنیم، هر طرحی نمایندگان برای اصلاح امور جامعه و کمک به مردم ارائه کنند ما حتما حمایت می کنیم و پشت آن هستیم. حتی همین طرح مسئله هسته ای که مجلس تصویب کرد و با آن مخالف هستیم، مشغول نگارش آیین اجرایی اش هستیم.

روحانی در پاسخ به پرسشی درباره پویش فشار حداکثری آمریکا و ترور شهید فخری زاده و برقراری ارتباط بیشتر با سایر کشورها برای ثبات منطقه و حفظ برجام گفت: علت ناموفق بودن ترامپ در مجامع جهانی، همکاری و همراهی کشورهای جهان و ایران و به طور ویژه ۴+۱ بود و به همین دلیل او نتوانست موضوعی را تصویب کند. ما همچنان به دنبال این هستیم که با همه کشورهای جهان در رابطه نزدیک باشیم به ویژه کشورهایی چون روسیه و چین که همکاری های نزدیکی داشته ایم، همچنین کشورهای اروپایی و ... ترور شهید فخری زاده کار آن هایی بود که می خواستند در دوران پایانی دولت ترامپ منطقه را به جنگ کشانده و بی ثباتی ایجاد کنند. جمهوری اسلامی ایران غلی رغم اینکه شهید فخری زاده را دانشمندی به نام می داند و برای خود حق قائل است تا انتقام خون را در مکان و زمان مناسب بگیرد و اجازه نمی دهیم کسی مکان و زمان آن را تعیین کند.

وی تاکید کرد: ما طرح صلح هرمز را برای خلیج فارس ارائه کردیم و در مجمع عمومی سازمان ملل متحد مطرح شد و سپس برای روسای کشورهای منطقه و شش کشور حوزه خلیج فارس و عراق ارسال شد و این طرح روی میز است و ما همچنان امادگی اجرای آن را داریم. 

او در پاسخ به پرسشی درباره ریشه مشکلات کشور و نقش ضعف مدیریت در آن توضیح داد: مشکلات در کشور ما علل متعدی دارد، برخی مشکلات ساختاری است و باید اصلاح شود. وضعیت امروز متفاوت است، مدیریت ما در سال های ۹۳ و ۹۴ که با امروز تغییری نکرده است. ما در تحریم نیستیم بلکه در جنگ بزرگ و تمام عیار اقتصادی هستیم و چنین جنگی در دنیا کم نظیر است و در تاریخ ما هم چنین جنگی نمونه نداشته است، یعنی تمام قدرت رو به روی ایران قرار بگیرد تا نفت نفروشد. ما از سال ۹۷ وارد جنگ اقتصادی تمام عیار شدیم و برخی قبول ندارند خب نداشته باشند. رهبر معظم انقلاب فرمودند ما در جنگ اقتصادی هستیم و فرمانده این جنگ رییس جمهور است، وقتی ما در میدان جنگ هستیم برخی به جای آنکه ما را یاری کنند دنبال ایجاد مشکل هستند. به جز مشکلات ساختاری و جنگ ساختاری ما مشکل دیگری داریم و آن همسویی مخالفان دولت با مخالفان جهانی نظام است. آنجا که آمریکا هم دولت را تضعیف می کند، بدخواهانی هم دولت و نظام را تضعیف می کنند. می گویند مدیریت چقدر نقص دارد؟ تحریم و جنگ اقتصادی چقدر نقش دارد؟ مخالفان چقدر نقص دارند؟ چرا این را نمی گویند. مگر می شود وقتی ما در میدان جنگ اقتصادی هستیم مدیریت مان نقص نداشته باشد؟ همه باید کمک کنند، ما تنهایی نمی توانیم. ما هشت سال جنگ تحمیلی داشتیم و نیروهای مسلح به تنهایی نمی توانستند عمل کنند و مردم آمدند و کمک کردند و پیروز شدیم.

روحانی تاکید کرد: من قبول دارم که ما حتما در مدیریت نقص داریم، اگر نوار جلسات هیات دولت را گوش کنید می بینید که من چقدر با یک مدیر دعوا درباره پیشبرد امور بحث می کنم. در سراسر کشور میلیون ها نفر با هم کار می کنند که می شود دولت، دولت یک نفر نیست. همانطور که من می گویم اگر شکستن تحریم امکان پذیر باشد، یک دقیقه تاخیر در آن جرم است، در زمینه مدیریت هم اگر اشکال را بتوان برطرف کرد و تاخیر شود جرم است اما همه باید به هم کمک کنیم و مشکلات را رفع کنیم. نقطه نظر من این است که چرا ما فقط به دولت حمله می کنیم و به بقیه حمله نمی کنیم و اگر کسی به دولت توهین، فحاشی و تهمت زد چرا تشویق می شود؟ در این دولت کسی به جز دولت جرات می کند به حوزه دیگری توهین کند؟ نقص وجود دارد و باید برطرف شود، مشکل ساختاری، جنگ اقتصادی، همکاری مخالفان دولت با مخالفان نظام و نواقص مدیریتی همه باهم وجود دارند و باید مورد توجه قرار بگیرند.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1466076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =