باغ گیاهان دارویی به وسعت ۲۰۰ هکتار در بهار همدان

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهار گفت: ۲۰۰ هکتار گیاهان دارویی در روستای حسین آباد عاشوری شهرستان بهار کشت شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین همدان ؛ مهدی محمدی در گفتگویی با اعلام اینکه امسال ۲۰۰ هکتار گیاهان دارویی در روستای «حسین آباد عاشوری» با مشارکت مردم کاشته می‌شود و منابع طبیعی تامین بذر این گیاهان را برعهده دارد، افزود: بذرپاشی مراتع و کشت گیاهان دارویی به حفظ بیشتر آب در خاک، کاهش فرسایش خاک و سودآوری برای روستائیان و مردم با تامین بخشی از گیاهان دارویی مورد نیازشان کمک می‌کند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهار خاطرنشان کرد: امسال ۱۰۰ هکتار با ۲۶۰ میلیون تومان اعتبار درختکاری در مراتع شهرستان بهار انجام می‌شود. 

وی گونه‌های کشت شده در این طرح را سنجد، ارژن، زرشک، داغداغان، نسترن، سماق، بنه زالزالک دانست و گفت: در اجرای این طرح علاوه بر استفاده از گونه‌های مقاوم و سازگار با اقلیم منطقه، از روش و شیوه‌های نوین علمی و دانش بومی استفاده شده است.

 لازم به ذکر است، شهرستان بهار دارای ۳۱ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی ملی است که امسال علاوه بر این طرح‌ها، کپه کاری هم در مراتع این شهرستان انجام می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1466218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =