قرار گرفتن دانشگاه شهرکرد در زمره دانشگاه‌های یک درصد برتر جهان

دانشگاه شهرکرد در زمره دانشگاه‌های پُر استناد یک درصد برتر جهان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی دانشگاه شهرکرد،  براساس آخرین فهرست پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ESI)  متعلق به شرکت کلاریویت آنالتیکس (ISI)، دانشگاه شهرکرد در فهرست یک درصد برتر دانشگاه های جهان که دارای بیشترین تعداد استنادها در طول ۱۰ سال گذشته می باشند، قرار گرفت.
برای انتخاب موثرترین دانشگاه‌ها، تمام دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی جهان بر حسب میزان اثرگذاری، مشخص و مرتب سازی شده و در گام بعد یک درصد برتر که دارای بیشترین میزان اثرگذاری بوده اند، انتخاب و معرفی می‌شوند.
استناد به مقاله ها  در حال حاضر یکی از مهمترین شاخص های است که در ارزیابی های علمی در سطح بین المللی مورد استفاده قرار می گیرد و نشان دهنده  میزان استفاده از پژوهش ها  است. استنادها  همچنین در دنیای علم بیانگر کیفیت تولیدات علمی هستند، بنابراین علت افزایش تعداد این مراکز، افزایش کیفیت تحقیقات کشور است.
در سال ۱۳۹۴ بررسی پایگاه شاخص‌های اساسی علم نشان داد که ۳۰ دانشگاه و مرکز پژهشی از جمهوری اسلامی ایران در جمع دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های یک درصد برتر جهان قرار گرفتند.
در سال ۱۳۹۵ با رشد کیفیت تولیدات علمی در کشور تعداد دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور به ۳۵ مورد و تعداد مراکز یک درصد برتر کشور در بهمن ۱۳۹۶ به ۵۳ مورد افزایش یافت.
در آخرین به روز رسانی انجام شده در آذر ۹۸، تعداد ۶۵ دانشگاه و موسسه تحقیقاتی از کشور جمهوری اسلامی ایران در میان یک درصد دانشگاه‌های برتر جهان که دارای بیشترین میزان اثرگذاری بوده اند مشاهده می‌شود که در بین دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور ۲۷ دانشگاه جامع، ۲۲ دانشگاه علوم پزشکی، ۱۱ دانشگاه صنعتی و  پنج مرکز تحقیقاتی در جمع موثرترین‌های دنیا قرار گرفتند.
دانشگاه  شهرکرد نیز با تکیه بر تلاش‌ و فعالیت‌های ارزنده آموزشی و پژوهشی اعضای خود  توانسته در میان یک درصد دانشگاه‌های موثر جهان قرار گیرد که افتخاری بزرگ برای این دانشگاه و جامعه علمی استان چهارمحال و بختیاری است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1466281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =