متروی تهران فردا به برج میلاد می‌رسد

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: علی امام درباره موقعیت و نقش ایستگاه‌های برج میلاد و امیر کبیر در متروی تهران توضیحاتی داد.

علی امام مدیر عامل شرکت متروی تهران با اشاره به افتتاح دو ایستگاه مترو در خط ۶ و ۷ متروی تهران اظهار کرد: فردا ۲۷ آذر ماه رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس با حضور شهردار و رئیس شورای شهر تهران ایستگاه مترو امیر کبیر در خط ۶ و ایستگاه برج میلاد در خط ۷ را افتتاح خواهند کرد.

وی ادامه داد: این دو ایستگاه مشخصات خاص خود را دارند، ایستگاه امیر کبیر پایین‌تر از میدان شهدا قرار گرفته و قبل از ایستگاه میدان شهدا است.

امام تصریح کرد: این ایستگاه در بخش جنوبی خط ۶ متروی تهران قرار دارد و به جهت موقعیتی که محل ایستگاه است، انتظار داریم استقبال مناسبی از این ایستگاه صورت گیرد و تمام پله برقی‌ها و آسانسورهای این ایستگاه ساخت داخل است.

وی افزود:این ایستگاه در عمق ۳۵ متری از سطح زمین قرار گرفته و در کنار پاساژ امیرکبیر است و تمام امکانات برای استفاده معلولان و افراد کم توان در این ایستگاه پیش بینی شده است.  ایستگاه برج میلاد هم در عمق ۵۵ متری از سطح زمین قرار گرفته که یکی از عمیق‌ترین ایستگاه هاست.

مدیر عامل شرکت متروی تهران بیان کرد: معماری ایستگاه برج میلاد به دلیل مجاورت با این برج به نوعی هماهنگ با این نماد گردشگری ساخته شده و در این ایستگاه نیز تمام امکانات برای افراد معلول و کم توان در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: ایستگاه امیر کبیر با هزینه ۲۵۰ میلیارد تومانی ساخته شده و هزینه ساخت ایستگاه برج میلاد نیز ۲۷۰ میلیارد تومان است. پیش بینی ما از این ایستگاه‌ها جابه جایی ۴۵ هزار مسافر در روز است، ولی در ابتدا فعالیت این ایستگاه‌ها حجم مسافرها از این تعداد کم‌تر خواهد بود.

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1466745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =