کاهش معضلات بهداشتی با جمع‌آوری سبدهای زباله

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج اجرای طرح جمع‌آوری سبدهای زباله مقابل ساختمان‌ها را باعث کاهش زباله گردها و جلوگیری از جاری شدن شیرابه‌ها دانست.

به گزارش  خبرآنلاین البرز  محمد مسیبی از جمله مشکلات قرار دادن زباله ها خارج از ساعت اعلام شده (ساعت ۲۱ شب) در سبدهای زباله مقابل ساختمان ها را جاری شدن شیرابه و انتشار بوی نامطبوع دانست و گفت: این عمل نارضایتی بسیاری از شهروندان را در پی داشته است.
وی عنوان کرد: برخی از شهروندان زباله را هر ساعتی که بخواهند مقابل ساختمان می‌گذارند و با این عمل مشکلات محیطی زیادی به وجود می آورد.
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج به پاره شدن کیسه‌های زباله توسط زباله گردها اشاره کرد و گفت: این اقدام منجر به جاری شدن شیرابه کثیف شدن محیط اطراف این سبدها می شود.
مسیبی با بیان اینکه مشارکت مردمی در مدیریت پسماند نقش بسیار مهمی دارد، گفت: شهروندان باید علاوه بر تلاش برای تولید پسماند کمتر، جداسازی اولیه پسماندها را در منازل انجام دهند تا کار بازیافت ساده‌تر شود.
وی به تفکیک زباله از مبدا نیز اشاره کرد و گفت: آموزش و فرهنگ سازی در جامعه دو رکن اصلی موفقیت در اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا است که باید به صورت جدی اجرا شود.

48 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1466798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =