تلاشمان تبدیل شدن آبادان به شهرستان سرآمد در اجرای طرح شهید سلیمانی است

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری آبادان گفت: می کوشیم تا در راستای اجرای طرح سردار شهید قاسم سلیمانی با موضوع مقابله با کرونا، آبادان را به شهرستان سرآمد در اجرای این طرح تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان، بیژن ربیعی عصر امروز در جلسه کمیته حمایتی اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی که در محل تالار الغدیر فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: از تلاشهای ستاد مقابله با کرونا شهرستان آبادان به ویژه دانشکده علوم پزشکی که یک سالیست در این باره می کوشد، قدردانی می کنم.

وی افزود: در اوایل شیوع این ویروس در کشور در زمینه مبارزه با کرونا با ابتکار وزارت بهداشت طرح بسیج ملی مقابله با کرونا تشکیل شد و به تبع آن نیز در شهرستانها ستادها و کمیته هایی با همین نام و ماموریت راه اندازی شدند و کارها به شکل تخصصی تر دنبال شد.

وی تصریح کرد: البته در مقطعی مردم مسئله را جدی نگرفتند و ما شاهد افزایش تعداد مبتلایان تا حدود ۴۰۰ نفر بودیم اما با تدبیر فرماندار ویژه شهرستان اقداماتی برای کاهش آن انجام شد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان آبادان یادآور شد: در این مرحله از شیوع ویروس در کشور باز هم ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم دیگری مبنی بر استفاده از ظرفیت بسیجیان گرفت، البته در زمینه مقابله با این ویروس مشکل شناسایی افراد مبتلا مطرح نبود بلکه کنترل افراد در دوران قرنطینه خانگی مد نظر است که بایستی به طور جدی رصد و پیگیری می شد لذا این تصمیم اتخاذ شد، البته در شهرستان آبادان با ابتکار فرماندار پلیس کرونا را تشکیل و فعالیت آن آغاز شد ضمن اینکه کمک هایی را نیز در قالب بسته های معیشتی به مبتلایان و خانواده های آنان اهدا می شد.

ربیعی گفت: در طرح شهید سلیمانی موضوع استفاده از ظرفیت پایگاههای بسیج محلات (محله محور) با شعار هر پایگاه بسیج یک پایگاه سلامت در ۲۸ آبان ماه امسال به شهرستانهای سراسر کشور ابلاغ شد که در زمینه ی اجرای این طرح ما قدری از برنامه عقیب هستیم.

وی افزود: برای اجرای این طرح ۵ کمیته تعریف و وظایف هر کدام تعیین شده است که یکی از این کمیته ها کمیته ی پشتیبانی است که کار تهیه و توزیع بسته های حمایتی در میان خانواده ها یمبتلایان را به انجام می رساند در این زمینه نیز تمامی موارد رصد و نیازها احصاء شد  و لذا برای اجرایی شدن آنها و تایمن این بسته ها به شکل ماهانه، نیاز به حمایت مالی دستگاههای مختلف اجرایی به ویژه شرکت ها و صنایع بزرگ همچون پتروشیمی، پاسارگاد، ایرانول، پالایشگاه و منطقه آزاد اروند داریم.

وی با بیان اینکه مرحله ی نخست طرح شهید سردار سلیمانی سه ماهه است، اظهار کرد: در آبادان به رغم آنکه به سبب وجود شرکتها و صنایع مختلف و برخی ادارات توانمند شهرستان برخوردار معرفی می شویم اما متاسفانه تاکنون هیچ اتفاقی در این زمینه رخ نداده است. برای طرحی که مزین به نام سردار شهید قاسم سلیمانی است بایستی بکوشیم تا در این باره سرآمد دیگر شهرستانها باشیم.

وی تصریح کرد: آبادان اکنون در وضعیت نارنجی قرار دارد و بایتسی کمک کنیم تا شرایط رو به بهبودی کامل برود.

وی با بیان اینکه طرح شهید سردار سلیمانی، طرحی ملی است، یادآور شد: دستگاهها، شرکتها و صنایع بایستی بر وی اساس اعلام نیاز پایگاهه و جمعیت تحت پوششان به آنها در تامین بسته های حمایتی مورد نیاز مردم و دیگر اقلام همچون موارد ضدعفونی، ماسک و غیره کمک کنند.

وی گفت: در راستای اجرای این طرح شهر آبادان به ۹ محله تقسیم شده که با احصاء نیازها، انتظار می رود که تامین موارد مورد نیاز کمک شود.

وی افزود: دستگاهها، شرکتها و صنایع بایستی در تامین ماهانه هزار و ۸۰۰ بسته ی بهداشتی و معیشتی به پایگاههای بسیج همکار در طرح شهید سردار سلیمانی کمک کنند.

48 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1466829

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =