جمع‌آوری داروهای غیرمجاز از یک عطاری در آبادان

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: یک عطاری عرضه‌کننده داروهای گیاهی و پودرهای ترکیبی دست‌ساز غیرمجاز در شهرستان آبادان شناسایی شد.

زینب جوانمردی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین در آبادان با اشاره به پیگری این معاونت در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از ورود افراد غیرمتخصص به حوزه سلامت، اظهار کرد:  طی بازرسی نامحسوس مسئول واحد نظارت بر فرآورده های طبیعی این معاونت عطاری متخلف شناسایی و سپس با همراهی معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان و همکاری پلیس نظارت بر اماکن، از این عطاری مقادیری پودرهای گیاهی دست‌ساز غیرمجاز و داروی گیاهی، کشف و ضبط شد.

وی افزود: از این واحد عطاری بالغ بر ۲۱ قلم داروی گیاهی، پودرهای گیاهی دست‌ساز به شکل قرص و یک قلم داروی شیمیایی کشف و ضبط شد.

به گفته ی وی متصدیان خاطی به مراجع قضایی معرفی، مواد غیرمجاز ضبط‌  و پس از سیر مراحل قانونی معدوم می‌شوند.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: عطاری‌ها به عنوان فروشندگان گیاهان دارویی به طور صرف مجاز به عرضه گیاهان دارویی به صورت خشک و مفرده و نیز عرضه عرقیات گیاهی دارای پروانه ساخت از سازمان غذا و دارو هستند.

جوانمردی یادآور شد: این واحدها هیچگونه مجوزی برای ساخت پودر ترکیبی دست‌ساز با ادعای درمان انواع بیماری‌ها و فروش داروهای گیاهی را ندارند و در صورت مشاهده، با آنها برخورد قانونی می شود.

وی گفت: معاونت غذا و دارو ضمن هشدار نسبت به مصرف هرگونه پودر گیاهی دست‌ساز با ادعاهای خاص و فرآورده گیاهی به شکل قرص، شربت، شیاف و غیره در اماکنی غیر از داروخانه از همشهریان عزیز تقاضا دارد در صورت مشاهده این قبیل محصولات در عطاری‌ها، مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۹۰ به این معاونت گزارش دهند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1466962

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =