نیمی از کشور زیر بارش می‌رود/ اعلام مناطق و استان‌های بارانی

ایرنا نوشت: کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام تداوم بارندگی در جنوب غرب، غرب، بخش‌های مرکزی و شمالی کشور طی امروز و فردا در خصوص جاری شدن روان آب در برخی استان‌ها هشدار داد.

«امین حسین نقشینه» امروز پنجشنبه گفت: فعالیت سامانه بارشی امروز در جنوب‌غرب و غرب کشور از جمله استان‌های خوزستان، چهار محال و بختیاری، غرب فارس، شمال بوشهر، ایلام، قم،  مرکزی، البرز، همدان و مناطقی از شمال غرب تداوم دارد.

وی گفت: همچنین در مرکز کشور نیز بارندگی خواهیم داشت و بارش پراکنده در شمال‌غرب و دامنه جنوبی البرز پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز شدت بارش‌ها در شرق خوزستان، چهار محال و بختیاری، غرب اصفهان و شمال کهکیلویه و بویراحمد و جزایر شمالی خلیج فارس و غرب فارس پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: نسبت به لغزندگی جاده،   احتمال برخورد صاعقه و جاری شدن روان آب در این استان‌ها هشدار صادر شده است.

نقشینه گفت: از فردا در بوشهر، غرب فارس، کهکیلویه،  اردبیل، گیلان، مازندران،  گلستان و پاره‌ای از مناطق مرکزی تهران، البرز، قم، یزد، چهارمحال و بختیاری و خراسان شمالی و رضوی باران رخ خواهد داد.

به گفته نقشینه شنبه بارش‌ها به صورت پراکنده در بیشتر کشور به جز مناطقی از غرب و جنوب تداوم و سامانه بارشی روز یکشنبه از کشور خارج می‌شود.

وی ادامه داد: دوشنبه جوی آرام در کشور حاکم است و امروز شمال خلیج فارس و دو روز آینده دریای خزر متلاطم خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار داشت: آسمان تهران امروز ابری همراه با بارش باران همراه با مه رقیق است و تهران مجدد از فردا شب تا صبح شنبه بارانی خواهد بود.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1467011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =