واحد فناور قشم، نامزد جایزه بین المللی "آینده برای طبیعت"

مدیر مرکز بین المللی رشد منطقه آزاد قشم گفت: محسن رضائی عطاقلی پور، نماینده موسسه غیردولتی و غیرانتفاعی حفاظت از محیط زیست قشم به واسطه فعالیت های پژوهشی و حفاظت از محیط زیستی خود به عنوان یکی از ۱۰ نامزد دریافت جایزه بین المللی آینده برای طبیعت در سال ۲۰۲۱ قرار گرفته است.

به گزارش خبرآنلاین از  قشم، کمال بیرامیان با اعلام این خبر، اظهار کرد: مدیرعامل واحد فناور «حفاظت از محیط زیست قشم» یکی از واحدهای مستقر در مرکز بین المللی رشد منطقه آزاد قشم، توانست از میان ۴۷۰ نفر شرکت کننده ای که از بیش از ۱۰۰ کشور در سراسر جهان در این رقابت شرکت کرده بودند، به عنوان یکی از ۱۰ نامزد نهایی دریافت این جایزه انتخاب شود.
وی در توضیح این جایزه، تصریح کرد: جایزه آینده برای طبیعت (Future for Nature Award) یکی از معتبرترین جوایز بین المللی در زمینه حفاظت از طبیعت و تنوع زیستی است که دبیرخانه آن در شهر آرنهم کشور هلند واقع شده و هرساله به محققین و حافاظین طبیعت جوانی که کمتر از ۳۵ سال سن داشته و اقدامات پیشرو و نوآورانه ای در زمینه حفاظت از تنوع زیستی ارائه می کنند، اعطا می گردد.
به گفته بیرامیان؛ موسسه حفاظت از محیط زیست قشم از مهرماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را به عنوان یک نهاد رسمی ثبت شده آغاز کرد و در سال ۱۳۹۸ با حمایت مرکز بین المللی رشد قشم به عنوان یکی از واحدهای درحال رشد در این مرکز مستقر گردید و مشغول فعالیت است.
مدیر مرکز بین المللی رشد منطقه آزاد قشم افزود: این موسسه محیط زیستی در ۲ سال گذشته توانسته موفقیت های چشمگیری را در زمینه حفاظت از تنوع زیستی آب های نیلگون خلیج فارس به دست آورد.
وی خاطرنشان کرد: اجرای برنامه های آموزشی برای جوامع محلی ساحل نشین جنوب کشور در جهت ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست، اجرای پروژه های تحقیقاتی و مشارکتی با همکاری نهادهای ملی و دانشگاهی در زمینه حفاظت از گونه های در معرض خطر انقراض دریایی و همچنین دریافت جوایز بین المللی از جمله دستاوردهای موسسه حفاظت از محیط زیست قشم می باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1467648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =