۰ نفر
۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۰

ایرنا خبر داد:

لیبی روز سه شنبه از روسیه برای تشکیل اجلاس فوری شورای امنیت سازمان ملل به منظوررسیدگی به '‌تلاش برای هدف قراردادن ' معمر قذافی و بمباران مکان های غیرنظامی این کشور،‌درخواست بدهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از طرابلس - لیبی - به نقل از تلویزیون دولتی لیبی ، لیبی بطور رسمی روز سه شنبه از روسیه خواست برای بحث و رسیدگی به اقدام تهاجم صلیبی های استعمارگر علیه مناطق غیر نظامی لیبی و تلاش برای هدف قراردادن معمر قذافی ،‌ تشکیل نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل را مطرح کند.
تلویزیون دولتی لیبی همچنین اعلام کرد ،‌ بمباران لیبی مغایر با قطعنامه های 1970 و 1973 شورای امنیت سازمان و نقض کننده قوانین و کنوانسیون های بین المللی است.
دولت طرابلس همچنین اعلام کرد ، بمباران و انهدام دفتر کار قذافی - که یکشنبه شب انجام شد - تلاشی بود برای ترور و قتل رهبر لیبی.
مسکو بطور فزاینده از ائتلاف بین المللی بخاطر انجام حملات هوایی در لیبی طی چند هفته اخیر انتقاد کرده و این اقدام را فراتر از حکم سازمان ملل می داند.
روسیه - که یکی از کشورهای دارای حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل است - به قطعنامه 1973 شورای امنیت سازمان ملل رای ممتنع داد.
این قطعنامه به نیروهای ائتلاف غربی اجازه می دهد علیه لیبی به حملات هوایی اقدام کنند.
با اینحال ،‌این قطعنامه به نیروهای ائتلاف اجازه نداده است نیروی زمینی به لیبی اعزام کنند.

51

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 146835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =