۰ نفر
۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۹

ایرنا نوشت:

نخست وزیر روسیه با حمله شدید به ائتلاف بین المللی بخاطرحمله به کاخ معمرقذافی ، این اقدام را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین که در کپنهاگ دانمارک بسر می برد، روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی افزود: شورای امنیت و سازمان ملل چنین ماموریتی به ائتلاف نداده است.
بنابرگزارش های رسانه ای، جنگنده های ائتلاف بین المللی روز دوشنبه اقامتگاه قذافی در طرابلس پایتخت لیبی را مورد حمله قرار دادند که مقامات لیبی این حمله را اقدامی علیه جان قذافی توصیف کردند.
پوتین گفت: آنها اعلام کردند که قصد ترور و کشتن قذافی را نداشته اند، در حالی که برخی از مقامات این کشورها به هدف این اقدام برای کشتن حاکم لیبی اعتراف کرده اند.
پوتین اظهار کرد:چه کسی به این ائتلاف مجوز چنین کاری و اعدام قذافی را داده است. آیا دادگاهی تشکیل شده و چنین حکمی بر علیه حاکم لیبی صادر شده است.
وی افزود: در این گونه حملات و بمباران ها غیرنظامیان و افراد بیگناه کشته می شوند ، زیرا قذافی قادر به پنهان کردن خود می باشد.
پوتین قبلا نیز اقدامات نظامی غرب در لیبی را شبیه به لشگر کشی صلیبی خوانده بود که با انتقاد رییس جمهوری روسیه نیز مواجه شده بود.
نخست‎وزیرروسیه گفته بود:قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درحمایت از عملیات نظامی علیه لیبی شبیه دعوت به جنگ‌های صلیبی در قرون وسطی است.
پوتین در این سفر با مقامات دانمارکی چندین قرارداد تجاری امضا کرد و از کپنهاگ بخاطر همکاری برای عبور لوله گازی روسیه از دریای بالتیک قدردانی کرد.

51

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 146837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۶
    0 0
    آخه کچل به تو چه ! مگه تو اون همه آدم تو چچن کشتی این حرف رو به خودت زدی که تو حق کشتن آدم ها رو نداری ؟‌