شناسایی ۱۱ بیمار مبتلا به سل در آران و بیدگل

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از شناسایی ۱۱ بیمار مبتلا به بیماری سل در شهرستان آران و بیدگل خبر داد.

مهدی دلاوری در گفتگو با خبرآنلاین با اشاره به گزارش های رسیده از ورود اتباع جدید به یک منطقه اظهار داشت: پس از مطلع شدن از ورود اتباع خارجی جدید به منطقه مورد نظر نسبت به اعزام تیم و بیماریابی فعال سل و مالاریا در بین اتباع خارجی ساکن در دامداری ها  اقدام شد.

وی با بیان اینکه ۳۰ نفر از اتباع خارجی از نظر ابتلا به سل و مالاریا پایش شدند، ابراز داشت: تاکنون چهار نفر از این افراد از نظر ابتلا به سل شناسایی و تحت مراقبت قرار گرفتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: در شهرستان آران و بیدگل جمعاً ۱۱ بیمار سلی تحت درمان و مراقبت می باشند که۹۰ درصد آنها را اتباع خارجی تشکیل می دهند.

وی با اشاره به بازرسی های پیوسته و مستمر بازرسان این مرکز از واحدهای صنفی کاشان اظهار داشت: با بررسی های انجام شده طی روزهای اخیر متوجه شدیم که سه سفره خانه بر خلاف مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در مرکز و حاشیه شهر کاشان به فعالیت می پردازند.

دلاوری با بیان اینکه این سفره خانه ها به صورت پنهانی مشغول توزیع قلیان بودند، ابراز داشت: دو سفره خانه دیگر نیز در کاشان اقدام به برگزاری جشن های عروسی و جشن تولد می کردند که جمعیت بالای ۷۰ نفر در این اماکن تجمع کرده بودند.

وی با اشاره به تخلف این سفره خانه ها تصریح کرد: این پنج سفره خانه به دلیل فعالیت خلاف بهداشت عمومی پلمب شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: از مردم خواهشمندیم در صورت مشاهده تخلفات احتمالی  بهداشتی مراتب را به سامانه ۱۹۰ مرکز شکایان محیط و کار وزارت بهداشت اطلاع دهند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1468390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =