فاینشنال‌تایمز:فشار امضاءکنندگان توافق هسته‌ای به بایدن برای بازگشت به برجام/بدون قید و شرط بدون مساله موشکی و منطقه‌ای

یک روزنامه آمریکایی نوشت: امضا کنندگان توافق هسته ای خواستار بازگشت بایدن به برجام شدند.

به گزارش خبرآنلاین، روزنامه فایننشال تایمز در بازتاب نشست روز دوشنبه کمیسیون برجام با حضور وزرای خارجه کشورهای عضور توافق نوشت:  قدرت های اروپایی از پیشنهاد جو بایدن مبنی بر بازگشت ایالات متحده به توافق هسته ای با ایران به شکل فعلی، پشتیبانی کرده و از اصرار بحث برانگیز خود برای گسترش توافق به موضوعات سیاست های منطقه ای و موشکی ایران دست کشیده اند.  آلمان ، فرانسه و انگلیس متعهد شدند ، همراه با سایر اطراف امضا کننده توافق 2015 یعنی چین، روسیه و ایران، بازگشت مجدد و احتمالی واشنگتن به این توافق را به شکل مثبت برداشت کرده اند.  این رویکرد که احتمالا متحدان خاورمیانه ای ایالات متحده را تاامید می کند، زمینه را برای دولت آینده امریکا فراهم می کند تا پس از روی کار آمدن در ماه آینده استراتژی خود را ارائه دهد.

در بیانیه مقامات پس از جلسه مجازی روز دوشنبه ، آمده است: "وزرا دورنمای بازگشت محتمل ایالات متحده به برجام  را مورد توجه قرار دادند و بر آمادگی خود برای پرداختن به این موضوع با نگاهی مثبت و در یک تلاش مشترک تاکید داشتند."

بایدن این ماه به نیویورک تایمز گفت که بهترین راه برای دستیابی به ثبات،  تعامل درون  "برنامه هسته ای" است. در بیانیه که روز گذشته صادر شد، قدرت های اروپایی توافق کردند که اولویت اصلی باید تمرکز بر اطمینان از بازگشت کامل تهران به توافق هسته ای و ورود به مذاکره با دولت بایدن باشد.

سعید خطیب زاده ، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ، روز دوشنبه گفت که موضع کشورش کاملا روشن است؛ ما درباره برجام مجددا مذاکره ای نخواهیم کرد.
حسن روحانی، رئیس جمهور  ایران نیز هفته گذشته صریحا اظهار کرد اگر واشنگتن به توافق نامه برگردد و تحریم ها را لغو کند، دولت وی بلافاصله به انطباق کامل برمی گردد.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1468579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    0 0
    مرگ بر دمکرات
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    0 0
    اللهم صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم و العن اعدائهم. یا الله به حقّ محمّد و آل محمّد التماس می‌کنم التماس می‌کنم التماس می‌کنم السّاعه السّاعه السّاعه از همه لحاظ بی‌نهایت عالی و متعالی به ما رحم کن و لطف و کرم و رحمت و شفقتت رو شامل حال ما بکن. اللهم صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم و العن اعدائهم.
  • تقی IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    0 0
    خیلی عالیه.خدا را شکر.دیگه بخوان نه بگن خائنین این مملکتن
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    0 0
    همه بدانند ما اکثریت ملت به روحانی اجازه بدون دریافت خسارت از امریکا برگشتن تعهدات گذشته نخواهیم داد اگر قبول همینطور امریکا سر ش بیندازد پایین بیاد این تسلیم محض وخیانت به خون شهید سلیمانی قهرمان است هیهات من الذله چون بایدن برای منافع خودش به برجام بر می گردد تا مارا از لحاظ هسته ای کنترل کند
  • رسول IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    0 0
    نتیجه طرح مجلس باعث دست پاچگی غربیها شده
  • خیرن IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    0 0
    خیرن
  • محمد حسن حاج نصیری IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    0 0
    اگه برجام رو مثل سری قبل میخوای انجام بدی هیچ نباشه خوبه