بازیگران ایرانی با استانداردهای جهانی

مهر نوشت: بازیگر فیلم‌تئاتر «من ترامپ نیستم» درباره تجربه حضور در نمایشی به زبان انگلیسی و چالش‌های تولید چنین آثاری در سطح جهانی توضیحاتی ارائه داد.

سروش طاهری بازیگر و کارگردان تئاتر که به تازگی در فیلم‌تئاتر «من ترامپ نیستم» در نقش «روی کوهن» یکی از وکلای سابق دونالد ترامپ بازی کرده است درباره این تجربه که هم اکنون در ویدئو پرایم وب‌سایت جهانی آمازون در حال پخش است، گفت: مدتی قبل بهزاد صدیقی دراماتورژ و مدیر تولید این کار با من تماس گرفت و پیشنهاد بازی در یک فیلم تئاتر به زبان انگلیسی را داد. وقتی متوجه شدم دوستانی مثل رضا فیاضی، سیروس کهوری‌نژاد، وحید آقاپور، شهروز دل‌افکار در آن کار به عنوان بازیگر حضور دارند فهمیدم با یک گروه حرفه‌ای قرار است اثر هنری خوبی تولید شود. همچنین وقتی با رضا خرم کارگردان نمایش آشنا شدم بازی در این فیلم تئاتر را پذیرفتم. نقش من ابتدا نقش کوتاهی بود اما بعد قرار شد نقش روی کوهن را بازی کنم که برایم شخصیت جذابی بود و شروع به تحقیق پیرامون این شخصیت واقعی کردم.

وی درباره بازی در نقش روی کوهن عنوان کرد: روی کوهن کسی است که به ترامپ در رسیدن به ریاست جمهوری ایالات متحده کمک فراوانی می‌کند و در آخر هم مورد بی مهری ترامپ قرار می‌گیرد. در عین حال آدمی سیاست‌مدار است که همیشه سیگار برگی بر گوشه لب دارد. ما وجه سرمایه‌داری، گرایشات متفاوت وی و سیاست‌مداری را در این شخصیت تقویت و برجسته کردیم.

این کارگردان تئاتر درباره اینکه تا چه اندازه سطح بازیگران ایرانی به استانداردهای جهانی نزدیک است، گفت: معتقدم بازیگران ما هیچ چیز از استانداردهای جهانی کم ندارند. البته همیشه شرایط اجتماعی و سیاسی جوامع در چگونگی ارائه بازیگران نیز تأثیرگذار است و محدودیت‌ها برای ما با سایر بازیگران در سایر کشورها متفاوت است. اما این را باید بدانیم که بازیگران ما چیزی از استانداردهای جهانی کم ندارند و بازیگری در ایران که اساس آن بر نظریه استانیسلاوسکی استوار است، درست صورت گرفته است.

طاهری درباره هزینه تولید چنین آثاری در بخش خصوصی یادآور شد: مهم‌ترین چالش برای تولید اثر هنری به زبان انگلیسی و یا فارسی بحث هزینه است. وقتی به زبان انگلیسی کار می‌کنیم پیدا کردن مخاطب، چالش‌برانگیزتر هم می‌شود. یعنی حتماً از پیش باید محلی برای ارائه این اثر وجود داشته باشد وگرنه هر چه کنید، به در بسته خواهید خورد. از منظر اقتصادی، این همه هزینه باید بازگشت مالی هم داشته باشد. تولید یک اثر هنری بسیار کار پرهزینه‌ای است. این هزینه صرفاً به دستمزدهای بازیگران محدود نمی‌شود؛ چون اساساً بازیگران تئاتر دستمزدهای عجیب و غریبی ندارند و رقم‌های معقول و معمولی دریافت می‌کنند.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1468592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =