اگرچه دولت در لایحه بودجه 90، قیمت هر بشکه نفت را 80 دلار در نظر گرفته بود، اما این مبلغ در صحن علنی مجلس به 81.5 دلار افزایش یافت.

به گزارش خبرآنلاین، کمیسیون تلفیق قیمت هر بشکه نفت را همچون لایحه دولت، 80 دلار در نظر گرفته بود اما برخی تصمیمات در آخرین جلسات کمیسیون تلفیق، تراز بودجه را منفی کرده بود.

اگرچه هیات رئیسه تلفیق در پاسخ به تذکرات نمایندگان این مساله را رد کرده بود، اما حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان با ارائه پیشنهادی خواستار افزایش قیمت هر بشکه نفت به 81.5 دلار شد. او نگفت که این پیشنهاد را برای مثبت کردن تراز بودجه ارائه داده است اما گفت که برای پرداخت مبالغی به توسعه بهداشت و درمان در فصل​های هزینه​ای بودجه 90، بهتر است نمایندگان به این پیشنهاد رای دهند!

این پیشنهاد در حالی ارائه شد که برخی نمایندگان نسبت به منطقه​ای شدن نگاه مجلس به بخش هزینه​ها تذکراتی دادند اما با رای نمایندگان این پیشنهاد تصویب شد.

پس از این رای گیری غلامرضا مصباحی​مقدم رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی فریاد انالله و انا الیه راجعون در مجلس سر داد و گفت که با این تصمیم وابستگی بودجه 90 به نفت بیشتر می​شود و این یعنی فاتحه اقتصاد کشور و وااسفا. چرا که بواسطه آن سیاست​های کلی اصل 44 و سندچشم انداز 20 ساله زیر پا نهاده شده است.

/29

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 146862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۷
    0 0
    انالله و انا علیه راجعون را اشتباه نوشتيد...انا اليه راجعون