۰ نفر
۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۵:۴۸

ایرنا نوشت:

پایگاه اطلاع رسانی ایلاف روز چهارشنبه نوشت: منابع مطلع سفر پادشاه عربستان سعودی به بحرین را تکذیب کردند.
 
به گزارش پایگاه خبری، منابع عالی رتبه بحرینی به ایلاف گفتند خبر سفر ملک عبدالله پادشاه عربستان به منامه و دیدار با همتای بحرینی صحت ندارد.
منابع یاد شده گفتند که بین عربستان و بحرین در همه زمینه ها و در همه وقت هماهنگی وجود دارد و دولت بحرین و مردم این کشور نقش عربستان و پادشاه این کشور را در حمایت از امنیت بحرین و ثبات منطقه خلیج فارس ارزشمند می دانند.
ایلاف یادآوری کرد که در روزهای گذشته از قصد پادشاه عربستان برای سفر به بحرین در روز پنجشنبه این هفته خبرهایی منتشر شده بود.
این گزارش می افزاید، منامه اکنون در بحران ناآرامی ها قرار دارد به طوری که نیروهای امنیتی در بحرین اعلام حالت فوق العاده کرده اند.
تظاهر کنندگان بحرینی که بیشتر آنان از شیعیان هستند در راهپیمایی های خود که نزدیک به سه ماه است ادامه دارد با سیاست های دولت حاکم مخالفت کرده و خواستار اصلاحات در این کشور شده اند.
درگیری نیروهای امنیتی با تظاهر کنندگان بی دفاع این کشور منجر به کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از تظاهر کنندگان شد و حاکمان بحرین برای مقابله با تظاهر کنندگان و سرکوب آنان از عربستان و امارات خواستند برای کمک به نیروهای امنیتی این کشور نیروهای سپر جزیره را به بحرین اعزام کنند.
عربستان نیز نیروهای ویژه سپر جزیره را برای حفاظت از تاسیسات و منافع حیاتی بحرین و کمک به نیروهای امنیتی به منامه اعزام کرد.
اعزام نیروهای سپر جزیره با واکنش هیچ یک از کشورهای عضو شورای امنیت و سازمان ملل مواجه نشده است و هنوز هیچ نهاد و سازمان بین المللی کشتار مردم بحرین از سوی حاکمان این کشور را محکوم نکرده است.26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 146887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • khaton IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۷
    0 0
    man nadidam .shoma didin????????????????
  • علی IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۷
    0 0
    احتمالا درسفراخرت تشریف دارن