محمد نهاوندیان، رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران نا هماهنگی وزارتخانه های صنایع، بازرگانی و ارشاد اسلامی را علت کپی برداری غیر قانونی هند و چین از محصولات ایرانی دانست.

گروه اقتصاد:رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: متاسفانه به دلیل عدم ثبت محصولات و طرح های شرکت های ایرانی، برخی از سودجویان از محصولات آنها کپی برداری کرده و آنها را با کیفیتی متفاوت وارد بازار می کنند.
به گزارش "خبرآنلاین"،محمد نهاوندیان در دیدار با "شریف الدیوانی"، مدیر بخش خاورمیانه و شورای تجاری عرب مجمع جهانی اقتصاد،در اینباره توضیح داد: این معضل نه تنها در داخل کشورمان موجود بوده بلکه در کشورهایی همچون چین و هند نیز از محصولات ایرانی کپی برداری می شد. به عنوان مثال در کشور چین، فرش های ایرانی را با کیفیتی نامطلوب به اسم کاشان و کرمان به فروش می رسانند که این امر می تواند لطمه بزرگی به شرکت های تولید کننده ایرانی وارد کند.
وی "قوه قضاییه" را به عنوان مرجع ملی ایران جهت ثبت اختراعات و محصولات معرفی کرد و گفت: برخی نهادهای دولتی همچون وزارتخانه های صنایع و معادن، فرهنگ و ارشاد و بازرگانی نیز در این امر دخیل هستند که بایستی همگرایی و تعامل بیشتری در میان این سازمان ها به وجود بیاید.
رئیس اتاق ایران همچنین خاطرنشان کرد: در اجلاس اخیر اتاق بازرگانی بین الملل شاهد تلاش فراوان کشورهای اروپایی جهت قرار دادن جرم برای کپی برداری بودیم و این در حالی است که در کشورهایی چون دبی و سنگاپور هیچگونه مانعی برای استفاده از نام مستعار برای محصولات دیگران موجود نیست.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =