قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین گفت: کسانی که الان نسبت به جریان انحرافی تذکر می دهند دوست آقای رییس جمهور هستند.

مهندس مرتضی نبوی با حضور در کافه خبر و میزگرد میز احزاب خبرآنلاین در ادامه تاکید خود در خصوص شکل گیری یک جریان انحرافی و تجدید نظر طلب در جریان اصولگرا در خصوص ویژگی های این جریان گفت: ویژگی های این جریان فاصله گرفتن از شریعت، روحانیت، مرجعیت، ولایت فقیه و نزدیک شدن به طریقتی است که این طریقت در طول تاریخ مسیری انحرافی بوده و ما شاهد مسیر انحرافی آن بوده ایم.

وی در تشریح این جریان انحرافی گفت: نوعی عرفان گرایی که تکیه اش روی احساسات است در این جریان وجود دارد. در این جریان جنبه های تعقل ضعیف می شود و با مبانی شریعت بعضا تباین پیدا می کند. وقتی این جریان می گوید از اصولگرایی عبور کردم یعنی از مرجعیت، ولایت فقیه و شریعت عبور کردیم. یعنی به نحوی از این چهارچوب ها عبور کرده و به نوعی عرفان کاذب رو می آورند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که آیا این جریان می تواند برای برای مرجعیت، ولایت فقیه و ... جایگزین داشته باشند؟ گفت: این مسیر باطل نمودهای خیره کننده ای دارد و می تواند جذابیت هایی ایجاد کند. قرآن اسم این را سحر در مقابل معجزه گذاشته است. یعنی از راه باطل یکسری چشم ها را خیره می کند و بعضا این مسیر باطل در ارتباط با برخی نیروها و موجوداتی است که در طبیعت هم وجود دارد. به خاطر اینکه این موارد به ذهن نزدیک شود مجبوریم به قرآن مراجعه کنیم. مثلا در قرآن در دروان حضرت موسی سحر بسیار رایج است. موسی می خواهد با سحر مبارزه کند. آن ها برای اینکه با موسی مبارزه کند می گویند کارهای موسی سحر است. آن ها دست به اقدامات سحرگونه می زنند ولی حضرت موسی این کار ها را باطل کرد. امیدواریم امروز نیز این اتفاق بیافتد.

وی در مورد اینکه اصولگرایان باید چه موضعی مقابل این جریان داشته باشد گفت: مهم تبیین و روشنگری است. برای این که این جریان قدرتی را در اختیار دارد. با مردم ارتباط دارد. در مقام تصمیم گیری و تصمیم سازی است. فکر می کنم اولین اقدام این است که مردم آن ها را بشناسند. این جریان انحرافی شناسانده شود.

نبوی در پاسخ به این سوال که اگر مقابله با این جریان عارضه ای برای اصولگرایی داشته باشد شما آن را قبول می کنید یا خیر؟ گفت: چاره ای نیست. اصولگرایی یعنی با انحراف کنار نیایم. در مسیر انقلاب هرگز جریان اصولگرایی مماشات نکرده است.

وی درباره تصور پشتوانه مردمی جریان انحرافی گفت: تصور غلطی است. دیگرانی هم بودند که در گذشته دچار این توهم شدند. یعنی بنی صدر و جریان اش کاملا دچار این توهم بودند. به آرای خود غره شدند و تکیه کرده بودند بعد از این هم این طور شد.

مدیر مسئول روزنامه رسالت با اشاره به برخورد امام با جریان بنی صدر خاطرنشان کرد: تمام تلاش امام این بود که بنی صدر را به مسیر باز گردانند. نمی خواستند کسی که دچار انحراف است ولی توسط مردم انتخاب شد در کارش خللی ایجاد شود. مثلا در سال هشتاد و هشت دیدیم که مقام معظم رهبری چقدر با جریان فتنه آرام برخورد کردند.

وی گفت: کسانی که الان نسبت به این جریان انحرافی تذکر می دهند دوست آقای رییس جمهور هستند. گمان نمی کنم آقای احمدی نژاد  تصور کنند آنان که نسبت به این جریان به وی تذکر می دهد برخورد سیاسی می کنند.

 /27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 146948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۹
    0 0
    شما که میگین جریان انحرافی مطمئنم از ترس حذف شدن از عرصه معادلات کشور است . یعنی مطمئن هستید با انشقاق در اصولگرایی و جدا شدن طرفداران واقعی احمدی نژاد دیگه محلی از اعراب نخوهید داشت.