اردوغان مطرح کرد: 2021 سال اصلاحات دموکراتیک و اقتصادی در ترکیه

ایسنا نوشت: رئیس‌جمهوری ترکیه گفت که امیدوارم سال ۲۰۲۱ سال اصلاحات دموکراتیک و اقتصادی در ترکیه باشد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان٬ رئیس جمهوری ترکیه گفت: ترکیه قطعا در معماری سیاسی و اقتصادی جدید جهانی به جایگاهی شایسته دست خواهد یافت. با وجود بی‌خبری و عدم درک برخی‌ از ظرفیت‌ها و توانایی‌های کشورمان٬ به اهداف ۲۰۲۳ خود دست خواهیم یافت. با اعتقاد به اینکه بزرگترین غرور و سیاست، خدمت شبانه‌روز به مردم است، تلاش می‌کنیم. توقف نکرده و تا رسیدن به پیروزی نهایی به راه خود ادامه خواهیم داد.

اردوغان اظهار کرد: ما مصمم هستیم که با تسریع در اصلاحات ساختاری و شکستن مثلث شرور بهره، ارز و تورمی که سعی می‌کنند ما را در آن حبس کنند، یک سیستم تولید و اشتغال محور راه‌اندازی کنیم. امیدوارم همانطور که به ملت خود وعده داده‌ایم، سال ۲۰۲۱ سال اصلاحات دموکراتیک و اقتصادی در ترکیه باشد.

او ادامه داد: اختلاف غیرقابل حلی با اروپا، آمریکا، روسیه، چین و کشورهای منطقه نداریم. تحولات منطقه‌ و جهان موید اهمیت و قدرت ترکیه است. ما به شرط احترام به حاکمیت، حق و حقوق و پتانسیل‌های ترکیه آماده گفت‌وگو و همکاری‌ها با همه طرف‌ها هستیم.

اردوغان خاطرنشان کرد: کشور ما دیگر با بهانه گروه‌های حاشیه‌دار، سوء استفاده از اپوزیسیون یا فعال سازی مکانیسم‌های جهت‌دار خارجی، از راه خود بازنمی‌گردد. هر تحول صورت گرفته در منطقه و سراسر جهان، مهر تاییدی است بر قدرت و اهمیت ترکیه. فعالیت‌های‌مان با سرمایه گذاری، پروژه و بهره‌برداری در هر زمینه به‌ویژه در حوزه حمل و نقل ادامه دارد. در کنار مبارزه با ویروس کرونا از سرمایه گذاری، تولید و تجارت نیز غافل نیستیم.

او اضافه کرد: بدون افتادن در تنش‌های غیر ضروری به مسیر خود ادامه داده و امیدواریم به هدف خود که کاهش وابستگی خارجی کشورمان به گاز طبیعی است، دست یابیم. ما در تلاشیم کشورمان نه تنها به منابع هیدروکربنی بلکه سایر منابع طبیعی و زیرزمینی‌مان دست یابد. تنها در ۴ سال گذشته، ۴.۴ میلیون متر حفاری انجام شده یک رکورد تاریخی در این منطقه محسوب می‌شود. هیچ کس نمی‌تواند مستقیم یا غیرمستقیم مانع کشور برای دستیابی به اهدافش شود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1470083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =