ممنوعیت استفاده از مازوت در نیروگاه های اصفهان/هشدار دادیم تا پیشگیری شود

دبیر هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شایعات و اخبار شنیده شده نسبت به استفاده از مازوت در نیروگاه های اصفهان هشدار دادیم تا از این اقدام پیشگیری شود.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین با اشاره به اینکه مانع از اجرای تصمیم دو وزیر نفت و نیرو برای پلمب زدایی مشعل های مازوت سوز نیروگاه های شهید منتظری شدیم، اظهار داشت: خبرها حاکی از آن بود که حتی سوخت نیروگاه اسلام آباد درچه هم از گاز طبیعی به مازوت تغییر خواهد کرد که این تصمیم در سال گذشته هم اتخاذ شده بود که با پیگیری رسانه ها و نماینده های مجلس عملیاتی نشد. 

وی افزود: بامکاتبات انجام شده با رئیس جمهور و یا تاکید بر حفظ سلامت شهروندان مانع از استفاده سوخت مازوت در نیروگاه های اصفهان شدیم.

سلامتی بیش از ۳ میلیون شهروند اصفهانی در خطر استفاده از مازوت
دبیر هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تعدادی از منازل مسکونی در مجاورت نیروگاه ها قرار دارد، تصریح کرد: سلامتی بیش از سه میلیون شهروند اصفهانی نباید در شرایط پایداری جوی با استفاده از سوخت مازوت بیش از این به خطر بیفتد و متاسفانه هنوز هم نگرانی استفاده سوخت مازوت در نیروگاه ها به قوت خود باقی است.

وی با اشاره به افزایش غلظت آلاینده های جوی در کلانشهر اصفهان و شهرهای پیرامونی اطراف گفت: در هفته های گذشته، اصفهان در جایگاه آلوده ترین کلانشهر ایران قرار گرفت که استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه ها می تواند در چنین شرایطی بحران ساز شود.

پلمب زدایی مشعل های مازوت سوز نیروگاه ها
حاجی دلیگانی با اشاره به اینکه تصمیم دو وزارت نیرو و نفت بر استفاده از مازوت در نیروگاه های اصفهان قطعی بود، گفت: قبل از آنکه تصمیم پلمب زدایی مشعل های مازوت سوز نیروگاه ها به استان اصفهان ابلاغ شود با اعلام موضع صریح مانع از این اتفاق خواهیم شد.

وی ادامه داد: از مسئولان قضایی استان اصفهان درخواست داریم تا تصمیمی بر  استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه ها اتخاذ نشود.

دبیر هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان داشت: هنوز به یقین نرسیدیم که در نیروگاه های استان اصفهان از سوخت مازوت استفاده می شود و قطعا اگر به شواهد کافی و وافی برسیم برخورد خواهیم کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1470139

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =