کاشت مو و ترمیم مو چه تفاوت‌هایی دارند؟

موی سر از جمله عواملی است که در زیبایی ظاهری و اعتماد بنفس همه ما تا حدی تاثیر گذار است. در این میان اغلب افراد در سنین میان‌سالی یا جوانی با ریزش یا کم‌پشت شدن مو مواجه می‌شوند. برخی از دلایل ریزش مو ژنتیک، استرس، تغییرات هورمونی یا تغذیه نامناسب است. همچنین پرتو درمانی، شیمی درمانی، تیروئید یا بیماری‌های خود ایمنی از عوامل دیگر ریزش مو هستند.

از طرفی روش‌های درمانی متفاوتی وجود دارند که اغلب بطور موقت مشکل ریزش مو را حل می‌کنند. اما یک روش درمانی دائم و مناسب برای برای رفع دائمی طاسی سر یا کم‌پشتی موها کاشت مو و ترمیم مو است. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا درباره تفاوت‌های کاشت مو و ترمیم مو صحبت کنیم.

تفاوت کاشت مو با ترمیم مو چیست؟

برای اینکه با تفاوت‌های کاشت مو و ترمیم مو آشنا شویم در ادامه نگاهی به تعریف کلی و روش انجام هر یک خواهیم انداخت:

کاشت مو چیست؟

کاشت مو با انتقال گرافت‌های مو از ناحیه پشت سر یا کناره گوش‌ها به محل دریافت کننده مو انجام می‌شود. با هر تار مو فولیکول‌های لازم نیز منتقل می‌شوند که پس از کاشت موها به رشد دائمی خود ادامه دهند. برای کاشت مو طبیعی باید بانک مو خود فرد شرایط مناسبی داشته باشد.

افرادی که به اندازه کافی موی سالم در بانک موی خود داشته باشند کاندیداهای مناسبی برای کاشت مو طبیعی هستند. البته کاشت مو برای افرادی که بیمارهای خود ایمنی یا بیماری‌های التهابی دارند ممکن است باعث تشدید بیماری شود. همچنین جوانان زیر 25 سال به علت آنکه الگوی ریزش موی آن‌ها مشخص نیست هم بهتر است قبل از انجام عمل با پزشک متخصص مشورت کنند.

ترمیم مو چیست و چگونه انجام می‌شود؟

در برخی از مواقع ترمیم مو روش مناسب پوشاندن طاسی سر برای افرادی است که از بانک موی مناسبی برخوردار نیستند. کلینیک صدف در این باره می‌گوید:« افرادی که بانک مو ندارند یا شرایط انجام کاشت مو برای آن‌ها فراهم نیست،‌ می‌توانند از روش ترمیم مو برای پوشاندن قسمت‌های طاس سر استفاده کنند. در این روش موهای مصنوعی روی یک شبکه شبیه‌سازی شده به پوست سر قرار گرفته و با استفاده از کراتین‌های گیاهی روی سر ثابت می‌شوند. همان‌طور که معلوم است این روش هیچ نیازی به بانک مو ندارد و قسمت‌های خالی سر بدون هیچ محدودیتی و با هر تراکمی می‌توانند تحت پوشش قرار بگیرند.

ترمیم مو برای چه کسانی مناسب است؟

در مقاله ترمیم مو سایت صدف می‌خوانیم : به‌طورکلی تمام اشخاصی که موهای زیادی را از دست داده‌اند و از بانک موی مناسبی برخوردار نیستند،‌ می‌توانند از ترمیم مو برای رفع طاسی خود کمک بگیرند. ترمیم مو تنها راه‌حل رفع طاسی سر برای افرادی است که دارای بیماری‌های خودایمنی هستند یا در اثر درمان‌های خاص مانند شیمی‌درمانی و پرتودرمانی تمام موهای خود را از دست داده‌اند.»

روش‌های ترمیم مو و کاشت مو چه تفاوت‌هایی دارند ؟

ترمیم مو با روش‌های PRP  و HRT انجام می‌شوند. در روش PRP پلاسمایی غنی شده از پلاکت‌های خون فرد به پوست سر تزریق می‌شود. خون‌رسانی به پوست سر از ریزش مو جلوگیری کرده و باعث رشد مجدد موها می‌شود. این روش در درمان طاسی سر در مردان موفق عمل کرده اما بطور قطعی تائید نشده است. یکی از پیشرفته‌ترین روش ترمیم مو در ایران HRT است. در این روش لایه نازکی از پوست سر به همراه تارهای مو با استفاده از کراتین گیاهی روی سر ثابت می‌شوند. ترمیم مو با استفاده از الیاف نانو نیز بدون ایجاد حساسیت انجام می‌شود.

کاشت مو با دو روش جراحی متفاوت انجام می‌شود. در روش اول متخصص نواری از پوست سر با موهای سالم (بانک مو)  را جدا می‌کند. در روش دوم هر تار مو بصورت جداگانه برداشته می‌شود که اثری از جای زخم نخواهد داشت. روش FIT از جمله روش‌های بدون جراحی کاشت مو است که در ایران انجام می‌شود. در FIT فولیکول‌های مو بصورت جداگانه از بانک و برداشته می‌شوند به نواحی دریافت کننده پیوند می‌خورند.

بهترین کلینیک کاشت و ترمیم مو در تهران کدام است؟

کلینیک‎‌های مناسب زیادی در تهران کاشت و ترمیم مو را انجام می‌دهند. اما یکی از با سابقه‌ترین آن‌ها کلینیک کاشت موی صدف است. فرآیند کاشت مو در این کلینیک با رعایت کامل اصول بهداشتی و استفاده از تجهیزات روز دنیا (دستگاه‌ها و روش نوین آمریکایی) انجام می‌شود.

کلینیک صدف به 40 هزار مراجعه‌کننده خدمت رسانی کرده است و بیش از 98% از این افراد رضایت کامل از خدمات این مجموعه داشتند.

نکته دیگر قابل توجه این است که کلینیک صدف پاسخگویی 24 ساعت و مشاوره آنلاین و مشاوره تلفنی (هم قبل از عمل و بعد از عمل) دارد و مراجعه‌کنندگان تا یک سال پس از انجام عمل پشتیبانی رایگان خواهند داشت.

امکان پرداخت اقساط هزینه‌های کاشت مو در کنار مزایای دیگر، بسیاری از دغدغه‌های شما را برای انجام عمل کاشت مو به حداقل رسانده است.

جمع بندی

ریزش و کم‌پشتی موها تاثیر زیادی در ظاهر ما دارد که می‌تواند برای بسیاری ناخوشایند  باشد. راهکار دائمی و مفید برای حل این مشکل کاشت یا ترمیم مو است. ترمیم مو  یک روش بدون نیاز به جراحی است و عوارض جانبی ندارد. اغلب افرادی که دچار طاسی سر هستند و بانک مو مناسبی ندارند یا به هر دلیل نمی‌توانند کاشت مو انجام دهند بهتر است از ترمیم مو استفاده کنند.

علاوه بر آن اگر بانک مو مناسبی دارید با کاشت مو طبیعی مشکل ریزش یا کم‌پشتی موهای شما احتمالا برای همیشه برطرف می‌شود.

در این میان برای اینکه بعد از کاشت یا ترمیم مو نتیجه نتیجه مطلوبی بدست آورید بهتر است با توجه به توصیه‌های پزشک متخصص روش مناسب خودتان را انتخاب کنید.

اگر قصد انجام کاشت ابرو را دارید، می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان از طریق شماره 021-27437 با کارشناسان متخصص کلینیک صدف در تماس باشید. همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کاشت ابرو از وب سایت کلینیک صدف به نشانی  www.clinicsadaf.com بازدید کنید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1470227