روزنامه شرق: اصلاح طلبان بدشان نمی آید که جهانگیری در1400 کاندیدای شان باشد

روزنامه شرق نوشت:به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان بدشان نمی‌آید از اسحاق جهانگیری به‌عنوان نامزد مورد اجماع خودشان حمایت کنند؛ زیرا او معیارهای لازم مورد نظر اصلاح‌طلبان را داراست.

اصلاح‌طلبان تقریبا پس از دی‌ماه سال 96 و اعتراضات گسترده‌ای که بخش‌هایی از مردم در پی مشکلات معیشتی داشتند، بدنه اصلی اصلاحات آرام‌آرام بر سیاست ورود به انتخابات با نامزد اصلاح‌طلب را در دستور کار قرار دادند؛ موضوعی که در انتخابات مجلس یازدهم هم محل بحث فراوان قرار گرفت تاحدی‌که پس از ردصلاحیت گسترده نیروهای اصلاح‌طلب اختلاف‌نظرهایی میان اکثریت اصلاح‌طلبان با بخشی که هنوز قائل به حمایت از نامزدهای ائتلافی بودند، به وجود آمد که در نهایت شورای عالی سیاست‌گذاری به دلیل نبود نامزدهای سرشناس اصلاح‌طلب لیستی ارائه نکرد.

پس از انتخابات مجلس این محور یعنی ورود در انتخابات ریاست‌جمهوری سال1400 صرفا با نامزد اصلاح‌طلب تشدید شد و تقریبا همه احزاب حتی کارگزاران هم به این جمع‌بندی رسیدند که دیگر نباید در پی سیاست ائتلافی بود.

دراین‌بین یک مخاطره اما وجود دارد و آن ردصلاحیت‌هاست. انتخابات مجلس نشان داد که اگر اصلاح‌طلبان با نیروهای سرشناس و سنتی خود وارد انتخابات شوند، احتمال عبورشان از فیلتر شورای نگهبان پایین خواهد بود و به نظر می‌رسد که چنین امری در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز رخ خواهد داد؛ بنابراین ضرورت حمایت از نیرویی که هم کاملا اصلاح‌طلب شناخته شود و هم احتمال تأیید صلاحیتش بالا باشد، احساس می‌شود. از سوی دیگر آن نیرو باید مقبولیت اجتماعی نیز داشته باشد و یک اصلاح‌طلب خنثی نباشد. با چنین شرایطی به نظر می‌رسد که اسحاق جهانگیری گزینه مناسبی برای اصلاح‌طلبان باشد.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1470463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =