فرمانده نیروی زمینی ارتش: نظامی‌گری یک شغل نیست

فرمانده نیروی زمینی ارتش، شهدا را بهترین الگوی برای نظامی‌ها توصیف کرد و گفت: نظامی‌گری صرفا یک شغل نیست بلکه یک امانت الهی، تعهد و مسوولیت پذیری است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، سرتیپ کیومرث حیدری در جمع دانش پژوهان ششمین دوره رزم مقدماتی جامع پذیری مشترک دانش آموزان آموزشگاه‌های درجه داری ارتش خطاب به دانش آموزان، گفت: به خودتان افتخار کنید که لباس مقدس نظامی‌گری را برتن پوشیده‌اید و بدانید که خداوند به ما نظامی‌ها لیاقت سربازی آقا امام زمان(عج) و ولی امر مسلمین جهان را عنایت کرده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودندکه در فرماندهی جوهره رهبری وجود دارد، افزود: فرمانده در ارتش حکم پدر خانواده را دارد، به این معنی که فرمانده یا پدر خانواده باید بستری را آماده کند تا تمامی اعضای آن در فضایی آرام و امن زندگی کنند.

سرتیپ حیدری، نظامی‌گری صرفا یک شغل ندانست و تصریح کرد: اگر بخواهید کسوت سربازی را به عنوان شغل انتخاب کنید اشتباه بزرگی را مرتکب شده‌اید، نظامی گری یک امانت الهی، تعهد و مسوولیت پذیری است. شما مسوولیتی را پذیرفته‌اید که تمام اجتماع در پناه شما در آرامش و آسایش هستند.

وی تاکید کرد: کار و ماموریت شما بسیار مقدس است شما نگهبان سرحدات کشور، ارزش‌های اسلامی و نظام مقدس ولایت فقیه هستید تا هموطنان در آسایش و راحتی زندگی کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: باید شانه‌های مردانه‌تان را برای حمل این مسوولیت و ماموریت بزرگ آماده کنید، با اعتقاد به خدا، قیامت و دین مبین اسلام می‌توانید مسیر خدمتی خود را تعیین کنید، اگر رابطه شما با خدا محکم نشود یک تهدید کوچک می‌تواند شما را از مسیر و هدف نهایی منحرف کند.

سرتیپ حیدری در ادامه تاکید کرد: باید ایمان و اعتقاد خود را قوی کنید، شهید سپهبد صیاد شیرازی در بخشی از وصیت نامه خود نوشت که «خدایا تو شاهد هستی که سال‌هاست سرم را بر روی دستانم گذاشته‌ام که به آستان تو تقدیم کنم»، شهید صیاد خود را سرباز ولایت و سرباز آقا امام زمان (عج) می‌دانست.

وی در بخش دیگری از سخنانش به انتخاب الگو  اشاره و خاطرنشان کرد: در زندگی نظامی‌گری یک الگوی خوب و موفق نیاز دارید، فرماندهان، شهدا، ایثارگران بهترین الگوی شما هستند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش به فراگیری آموزش‌های نظامی اشاره کرد و افزود: فراگیری آموزش‌ها جنبه حیاتی دارد، بطن انضباط، اطاعت پذیری است، باید آنچه را که فرماندهان در آموزش ارائه می‌کنند با جان و دل بپذیرید، جدی گرفتن آموزش‌ها شما را در میدان جنگ با دشمنان بیمه می‌کند.

سرتیپ حیدری به انتخاب درست رسته‌های نظامی تاکید کرد و گفت: این روزها فرصت مناسبی دارید تا با مشورت فرماندهان رسته‌های خدمتی خود را مشخص کنید، برابر ظرفیت‌های وجودی خود رسته‌ها را انتخاب کنید تا در ادامه مسیر خدمتی دچار مشکلات نشوید.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1470722

برچسب‌ها