برخورد با تکدی‌گری در اصفهان/ساماندهی ساختمانهای نیمه کاره

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: تکدی گری و دست فروشی زیبنده کلانشهر تاریخی و میراثی اصفهان نیست و با همکاری سایر دستگاه های متولی با این گونه موارد برخود جدی می شود.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، حسن محمد حسینی با تاکید بر فرهنگ سازی به عنوان رکن مهم سرمایه اجتماعی در پیشگیری از تخلفات شهری اظهار داشت: شهر مکانیسم زنده و پویایی است و همکاری شهروندان می تواند در شادابی شهری موثر باشد.

وی افزود: اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان به عنوان ضابط انضباط شهری حکم پلیس را دارد و با هرگونه تخلفی که چهره شهر را نازیبا کند برخورد خواهد کرد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه از نظم شهری در طول شبانه روز مراقبت می شود، تصریح کرد: باهرگونه ساخت و سازی که خارج از چارچوب طرح تفصیلی ساختمانی باشد برخورد می شود و زمین های ساختمانی رها شده که چهره محلات را نازیبا و ناامن می کنند ساماندهی خواهد شد.

سد معبر وتکدی گری مناسبتی با ماهیت گردشگری اصفهان ندارد

وی با اشاره به اینکه سد معبر و دستفروشی و تکدی گری مناسبتی با ماهیت گردشگری و میراثی اصفهان ندارد، گفت: با مزاحمین شغلی و صنوفی که آلاینده هستند برخورد می شود.

وی به تدوین برنامه پنج ساله پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گریزی زد و افزود: سعی شده است تا «پیشگیری» را بر«رفع تخلف» مقدم کنیم که این امر در گرو فرهنگسازی شهروندان و رعایت حقوق شهروندی است.

محمد حسینی با اشاره به اینکه تعامل سازنده با صنوف و اداره کل میراث فرهنگی در رفع تخلفات شهری موثر است، اظهار داشت: آموزش پرسنل و آگاهی رسانی به شهروندان و تعامل سازنده با سازمانهای متولی می تواند در پیشگیری از تخلفات شهری موثر واقع شود.

وی افزود: شهرداری امکان تبلیغات محیطی را فراهم کرده است و با هرگونه تبلیغات بدون اخذ مجوز در شهر که منظر نازیبایی به شهر می بخشند، برخورد خواهد شد.

با تکدی گری و دستفروشی برخورد می کنیم

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه تخلفات شهری در مناطق ۱۵گانه رخ می دهد و نمی توان منطقه ای را مجزا کرد، گفت: ۲۱ شاخص ملاک تخلفات شهری است که در مناطق هسته ای و مرکزی شهری نظارت بیشتری بر عدم تخلفات می شود.

وی افزود: تکدی گری و دست فروشی زیبنده کلانشهر تاریخی و میراثی اصفهان نیست و با همکاری سایر دستگاه های متولی با اینگونه موارد اقدام می شود. ۲۹مکان برای فروش افرادی که مشاغل خانگی خود را عرضه می کنند در نظر گرفتیم تا در چارچوب قانونی این افراد هم امکان امرار معاش را داشته باشند.

محمد حسینی با بیان اینکه ۱۳ دستگاه متولی برخورد با کارتن خوابها، معتادین متجاهرو متکدیان را برعهده دارند، گفت: قانون در جمع آوری هرآنچه که در شهر نازیبایی جلوه می کند برخورد می کند.

ساماندهی ساختمانهای نیمه کاره در اصفهان

وی به ۷۲۲ ساختمان نیمه ساز رهاشده در کلانشهر اصفهان هم اشاره ای کرد و گفت: یک سوم از ساختمانهای نیمه ساز در شهر اصفهان تعیین تکلیف و ساماندهی شده است.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان درباره تعامل با صنوفی که باعث ایجاد سدمعبر می شوند، پرسید، گفت: برخی صنوف مانند خودروسازان و موتورسیکلت فروشان در خیابان های چمران، امام خمینی و سروش به ایجاد سد معبر و مزاحمت می پردازند که با همکاری پلیس راهور به اعمال قانون پرداختیم و تعدادی از این صنوف پلمب شدند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1470936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =