۱ نفر
۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴

آزموده را آزمودن...

رضا پورعالی
آزموده را آزمودن...

یک دوره ۴ ساله ریاست، کم‌ترین حسنی که دارد این است که می شود یک سنگ محک خود برای ارزیابی عملکرد افراد.

اگرچه مثال های نقض بسیاری وجود دارد برای این مورد که فردی علی رغم مدیریت ضعیف در فدراسیون تحت امرش، دوباره در مجمع انتخاباتی حائز رای اکثریت شده باشد، اما مثلا های اندکی وجود دارد برای این مورد که یک رئیس فدراسیون با وجود عملکرد درخشانش در یک دوره ۴ ساله، نتوانسته باشد از اعضای مجمع رای اعتماد بگیرد. به زبان ساده، داشته ایم که یک رئیس فدراسیون بد، دوباره رئیس شده باشد، اما نداشته ایم که یک رئیس فدراسیون خوب، مجمع را با شکست ترک کرده باشد. در مورد دوم، عملکرد خوب رئیس فدراسیون، به تنهایی ضامن موفقیت او در مجمع بعدی خواهد بود و نیازی به هیچ لابی یا تبلیغ اضافه تری نیست، درست بر خلاف مورد اول، که برنده انتخابات با لابی گری مشخص می شود.
وقتی شما یک دوره ۴ ساله درخشان را در کارنامه تان داشته باشید، برای مجمع بعدی، خود به خود افراد کمتری نامزد می شوند. چرا؟ چون برایند یک مدیریت خوب استفاده حداکثری از پتانسیل های موجود در آن حوزه است. اما وقتی خوب مدیریت نکرده باشید، همه داوطلب می شوند که مدل مدیریتی بهتری را ارائه کنند تا ویرانه ای ویرانه تر نشود. همه از برنامه حرف می زنند و همه راهکار دارند برای خروج از وضع بد موجود. این می شود که تعداد نامزدهای انتخاباتی در مجمع یک فدراسیون بالا می رود. 
از طرفی تجربه های قبلی نشان داده چه آن زمان که سازمان تربیت بدنی بود و چه حالا که وزارت ورزش و جوانان نام دارد، به طور معمول این نهاد، از روند رو رشد فدراسیون های ورزشی حمایت کرده و اگر رئیس فدراسیونی خوب عمل کرده باشد، اجازه نمی دهد در روند انتخاباتش اخلالی ایجاد شود.
همه این مقدمه طولانی برای این بود که برسیم به انتخابات فدراسیون پزشکی ورزشی؛ مجمعی به تاریخ دوشنبه ۱۵ دی ماه ۱۳۹۹.
روزی که مهلت ثبت نام نامزدها تمام شد ۱۴ نفر مدارک خود را تحویل  دبیرخانه فدراسیون دادند به امید ریاست. حالا هم که تائید صلاحیت ها آمده، قرار است ۹ نفر برای تصدی صندلی ریاست رقابت کنند. عددها واقعا بالاست.
تعلل ۱۳ ماهه وزارت ورزش و جوانان هم با وجود همه نقدها، گویای یک واقعیت است؛ اینکه تصمیم گیرندگان ساختمان سئول از عملکرد رئیس قبلی فدراسیون به هیچ وجه رضایت ندارند یا حداقل روند رو به رشدی در دوره ۴ ساله قبلی ندیدند که بخواهند از آن حمایت کنند. 
قطعا می دانید آخرین رئیس فدراسیون پزشکی چه کسی است؛  او دکتر غلامرضا نوروزی  بود، کسی که در انتخابات آتی هم نامش در میان نامزدهای ریاست فدراسیون دیده می‌شود.  
هنوز هم خیلی ها از فرصت های سوخته دوران ریاست قبلی دکتر نوروزی حرف می‌زنند، از اینکه ای‌کاش آن زمان که پول قابل توجهی در حساب فدراسیون بود، یک حرکت مثبت صورت می گرفت برای افزایش سرمایه فدراسیون یا گسترش زیرساخت های موجود. آن زمان نه دلار اینقدر فربه شده بود و نه تورم، اما افسوس. 
جناب دکتر! با احترام به شخصیت شما باید بگوییم ۱۳ ماه از آخرین روز ریاست تان در فدراسیون پزشکی ورزشی می گذرد اما هنوز هم خیلی ها گلایه دارند از آن دوره. گلایه از : 
تعلل در تصمیم گیری های مهم، فقدان تفکرات کارآمد مدیریتی، نبود راهبرد مناسب برای فعالیت های جاری فدراسیون، عدم انضباط مالی در پرداخت به موقع دیون و ...

۲۵۶ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1470993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =