کانون بسیج حقوقدانان در کانون وکلای استان البرز راه‌اندازی می‌شود

رییس سازمان بسیج حقوقدانان استان البرز از راه اندازی کانون بسیج حقوقدانان در مرکز وکلا و کانون وکلای استان البرز تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ دکتر «حسین عسکری» گفت: بسیج حقوقدانان البرز درصدد بهره‌مندی همه قشرهای جامعه از وکالت کم هزینه و در عین حال رسیدن مردم به حقوق واقعی خود است.

وی در حاشیه نشست با نماینده مردم کرج، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی افزود: نهاد وکالت دارای سویه‌های معنوی و مدنی متعددی همانند احقاق حق و عدالت گستری است و نگاه تجاری و بازاری به آن می‌تواند آن را به یک رقابت مادی و اقتصادی صرف تبدیل کند به طوری که در آن ادبیات سود انگارانه و بازاری حاکم شود.

وی اظهار داشت: وکالت در ردیف حرفه‌هایی است که در آن آیین سوگند و ابراز وفاداری به اصول شرعی، انسانی، اخلاقی و مدنی به جا آورده می‌شود به همین منظور سرایت مفاهیمی همانند تجاری سازی و رقابت اقتصادی به این عرصه مهم می‌تواند آن را از چارچوب‌های مسئولانه خارج کند.

او  تاکید کرد: بر همین مبنا برای حل مسائل و مشکلات موجود در حوزه وکالت باید از قانون گذاری‌های متناسب بهره گرفت تا چارچوب‌های فرامادی و اخلاقی نهاد وکالت آسیب نبیند.

عسکری گفت: به همین منظور سازمان بسیج حقوقدانان استان البرز زمینه‌ گفت و گوهای انتقادی کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلای قوه قضائیه استان البرز با نماینده مردم کرج و فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی را فراهم کرد.

وی اظهار داشت: در این دیدار، مسائل و مشکلات حرفه وکالت از جمله کسب و کار پنداشتن وکالت از سوی مجلس شورای اسلامی در طرح اصلاحی مواد هفت و مواد قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی مورد بررسی قرار گرفت.

عسکری افزود: بسیج حقوقدانان به جهت وجه مردمی و تقویت مطالبه‌گری در حوزه قضا و وکالت، مبادرت به برگزاری این گونه گفت و گوهای انتقادی می کند.

وی تاکید کرد: به همین منظور کانون بسیج حقوقدانان در مرکز وکلا و کانون وکلای استان البرز تا پایان سال جاری راه‌اندازی می‌شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1471391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =