بهره‌برداری از طرح برق‌رسانی به ۸ روستای دیگر آذربایجان‌غربی

طرح برق رسانی به ۸ روستا در سی و چهارمین هفته پویش ملی<<هر هفته الف ب ایران>> توسط شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، در سی‌وچهارمین هفته پویش ملی هر هفته الف-ب ایران که به ابتکار وزارت نیرو اجرا و طی این طرح هر هفته در یکی از استان‌های کشور طرح هایی در حوزه آب و برق به بهره برداری می‌رسد، طرح برق رسانی به ۸ روستا  توسط شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی به بهره برداری می رسد.
اکبر حسن‌بکلو مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی گفت؛ به همت تلاشگران صنعت برق استان تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار از نعمت برق برخوردار هستند و روستاهایی که جدیدا تعداد خانوار آن ها به بالای ۱۰ خانوار برسد یا برای زمینه سازی مهاجرت معکوس روستاهای زیر ۱۰ خانوار نیز برق رسانی می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این ۸ طرح برق رسانی به روستاهای آذربایجان غربی ۹۵ خانوار از نعمت برق برخوردار می شوند و برای اتمام این طرح ها بیش از ۱۶ هزار متر شبکه ۲۰ کیلو ولت هوایی، ۲ هزار و ۱۸۰ متر شبکه توزیع فشار ضعیف و ۸ دستگاه پست هوایی با صرف هزینه ای بالغ بر ۳۳ میلیارد و ۴۸۴ میلیون ریال، احداث شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی افزود: طرح‌های افتتاح شده برق رسانی روستایی آذربایجان‌غربی از شمال تا جنوب این استان پراکنده شده و شامل روستای قزقاپان ترک در فاصله ۸ کیلو متری شهر تکاب با ۸ خانوار، روستای قزلجه علیا در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر مهاباد با ۲۲ خانوار، روستای نوروزلو در فاصله ۴۵ کیلومتری شهر شاهین دژ  واقع شده با ۲۲ خانوار و روستاهای میدان با ۶ خانوار و کانی اسپان با ۷ خانوار از توابع سردشت، در جنوب آذربایجان غربی می‌شود.
حسن‌بکلو اضافه کرد: روستاهای آرتا کندی با ۴ خانوار و روستای آق تپراق با ۱۲ خانوار از توابع خوی و روستای قوری ناو در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر چالدران شمال غربی ترین شهرستان ایران نیز جزو طرح های افتتاحی سی و چهارمین هفته از پویش هر هفته الف – ب ایران هست.
گفتنی است، با برق‌رسانی به این روستاها، افتخاری بزرگی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی روستاهای برق دار آذربایجان‌غربی رشد چشمگیری داشته است و براساس سیاست‌گذاری های بلند مدت وزارت نیرو و برنامه ریزی های شرکت توانیر و شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی برق رسانی به روستاها با اولویت تعداد خانوارهای ساکن اجرا شد تا جائیکه همه روستاهای بالای ۱۰ خانوار در آذربایجان غربی از نعمت برق برخوردار هستند.
و در راستای زمینه سازی مهاجرت معکوس روستائیان و بهره مندی سایر روستانشینان در روستاهای زیر ۱۰ خانوار، طرح های برق رسانی همچنان ادامه دارد.
با بهره برداری از این ۸ طرح برق رسانی به روستاهای آذربایجان‌غربی ۹۵ خانوار از نعمت برق برخوردار می شوند و برای اتمام این طرح ها بیش از ۱۶ هزار متر شبکه ۲۰ کیلو ولت هوایی، ۲ هزار و ۱۸۰ متر شبکه توزیع فشار ضعیف و ۸ دستگاه پست هوایی با صرف هزینه ای بالغ بر ۳۳ میلیارد و ۴۸۵ میلیون ریال، احداث شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1471476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =