هشدار صریح برهم صالح به عراقی‌ها:هیچ مماشاتی وجود ندارد

فارس نوشت: رئیس‌جمهور عراق با بیان اینکه سلاح نظامی صرفا باید در کنترل حاکمیت باشد، گفت که عراق در خصوص حفظ حاکمیت خود مماشات نمی‌کند.

«برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق امروز (پنجشنبه) در سخنانی به موضوع انتخابات [پارلمانی] سال آتی پرداخت و گفت که عراقی‌ها منتظر دستاوردهای سرنوشت‌ساز هستند که در برگزاری انتخابات زودهنگام عادلانه و شفاف نمود پیدا می‌کند.

به نوشته السومریه نیوز، او گفت که مردم عراق نباید بار درگیری‌ها و تنگ‌نظری‌های سیاسی و فساد و سوءاستفاده از قدرت را بر دوش بکشند و موفقیت در این امر نیازمند بازبینی‌ها در سیاست‌ها و انجام اصلاحات صریح و دقیق است و اساس اصلاحات هم این است که درگیری‌های سیاسی نباید مردم را درگیر کند و نمی‌توان مسأله خورد و خوراک یا حقوق کارمندان را به دعواهای سیاسی ربط داد.

رئیس‌جمهور عراق افزود: «لازم است تا عراق از سیاست محورها به دور مانده و نقش فعالی را در ایجاد صلح و امنیت در منطقه بازی کند. هیچ مماشاتی در خصوص حاکمیت عراق وجود ندارد و سلاح باید در کنترل حاکمیت باشد. در این اوضاع وخیم اقتصادی، اولویت باید مبارزه با فساد و توجه به طبقه ضعیف و فقیر با اقدامات حمایتگرانه باشد».

برهم صالح در ادامه سیستم فعلی سیاسی عراق را ناکارآمد دانست و گفت که شکاف بزرگی در سیستم حاکمیتی که پس از ۲۰۰۳ ایجاد شد، به وجود آمده است و این سیستم توانایی خدمت به شهروندان عراقی را ندارد.

رئیس‌جمهور عراق در ۲۹ آبان ماه نیز در دیدار با سفیر انگلیس در بغداد گفته بود که عراق مکان تسویه حساب کشورها نیست.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1471576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
    2 1
    رئیس جمهور عراق باید بدونه. حفظ جان مهمان و فرستاده یک کشور به عهده دولت عراقه مگر اینکه خود رئیس جمهور عراق دست داشته باشه
  • علی 110 FR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    0 0
    خیلی دیر نیست که حتما از گفته خود پشیمان می شود،،