رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور: ۷۰ میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی در همدان اختصاص یافت

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: ۳۰ تا ۵۰ درصد هزینه های ساخت مدارس را خیرین تامین کرده‌، و مابقی را دولت انجام می‌دهد.

به گزارش خبرآنلاین همدان ؛ مهرالله رخشانی‌مهر, رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در مراسم کلنگ زنی یک باب مدرسه در روستای کمری جوکار ملایر گفت: از سال ۹۵ تاکنون ۱۰ درصد مدارس نیازمند تخریب، بازسازی یا مقاوم‌سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات سازمان نوسازی مدارس در سال ۹۶، ۱.۵ درصد اعتبارات عمرانی کشور بود که در لایحه بودجه سال آینده به ۴.۵ درصد رسیده است، افزود: سال ۹۹ از محل اعتبارات ملی ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه مدرسه‌سازی هزینه شده است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ تخصیص اعتبار به ۵۵ هزار و ۱۰۰۰ میلیارد تومان رسیده که امیدواریم نمایندگان مجلس کمک کنند که این رقم هم افزایش یابد و هم تخصیص یابد تا جریان مدرسه‌سازی ادامه‌دار باشد، خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان از ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سال گذشته در پروژه‌های مشارکتی دولت و خیرین هزینه شد.

مهرالله رخشانی‌مهر با بیان اینکه ۳۰ تا ۵۰ درصد پروژه را خیرین تامین کرده‌اند و مابقی را دولت انجام می‌دهد گفت: خوشبختانه اعتبار ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان هم به طور کامل تخصیص یافت و بین پروژه‌ها توزیع شد و دیگر پروژه نیمه‌تمام خیرسازی که به تعهد دولت رها شود، نداریم.

لازم به ذکر است، پروژه خیرساز روستای کمری با کمک آقای بحرینی از خیرین مدرسه ساز شهرستان ملایر در چهار کلاس ساخته می‌شود که برای احداث آن که ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه دارد، یک سوم توسط خیر و مابقی از محل اعتبارات ملی نوسازی مدارس استان همدان هزینه خواهد شد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1471824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =