۰ نفر
۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۱

فارس نوشت:

رژیم صهیونیستی با ابراز ناخرسندی شدید از امضای توافق آشتی ملی فلسطین، جنبش فتح را به صلح با تل‌آویو فراخواند و از عباس خواست از بین اسرائیل و حماس یکی را انتخاب کند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در یک سال اخیر حاضر نشد برای سازش با تشکیلات خودگردان شهرک‌سازی را متوقف کند، اکنون با مشاهده توافق گروه‌های فلسطینی برای توافق با یکدیگر، احساس خطر کرد و خواستار صلح با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان شد.

نتانیاهو که بارها مخالفت خود را با توافق آشتی ملی فلسطینی‌ها ابراز کرده بود، خطاب به محمود عباس اعلام کرد، که وی باید از میان صلح با اسرائیل و صلح با حماس یکی را برگزیند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نتانیاهو افزود: صلح با دو طرف ممکن نیست زیرا حماس تلاش می‌کند اسرائیل را نابود کند و این مطلب را آشکارا اعلام کرده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که خطر اتحاد و یکپارچگی فلسطینی‌ها را احساس کرده است تصریح کرد: این توافق راه را برای سیطره حماس بر کرانه باختری هموار می‌کند.

وی برای تحریک تشکیلات خودگردان برای بازگشتن از توافق با حماس، مدعی شد: فکر می‌کنم این توافق ضعف تشکیلات خودگردان را نشان می‌دهد و این ایده را تقویت می‌کند که حماس ممکن است بر کرانه باختری تسلط پیدا کند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا جنبش فتح صلح با اسرائیل را برگزیند.25149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 147201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =