ارتباط آلودگی هوا با مرگ و میر ناشی از کرونا/ توضیحات دکتر زالی

ایسنا نوشت: فرمانده ستاد مدیریت کرونا تهران با اشاره به ارتباط میان مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا با آلودگی هوا، بر لزوم اتخاذ تصمیمات موثرتر تاکید کرد.

دکتر علیرضا زالی در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا ضمن قدردانی از استاندار تهران برای داشتن نگاه سلامت محور در استان تهران گفت: ارتباط بین مرگ و میر کرونا و آلایندگی هوا وجود دارد و در شرایطی که شاهد افول پیک سوم در تهران هستیم به دلیل حجم و تراکم جمعیتی در این استان روند افول تدریجی و آرام است.

وی گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۱۰۰ نفر بیمار با تشخیص قطعی این بیماری بستری هستند. هر چند که شرایط مطلوب تری نسبت به گذشته داریم اما همچنان با حجم بیماران مواجه هستیم و ۲۹۰ نفر روز گذشته در شرایط بحرانی بیماری کرونا قرار داشتند.

وی افزود: مساله مهم این است که آلایندگی هوا از طریق ایجاد حساسیت ها، فرد مستعد ابتلا به بیماری را در خطر ابتلا به کرونا قرار می دهد. سیستم مژک ها نقش مهمی در سیستم تنفسی دارند و در بیماری کرونا و زدودن فضای تنفسی از ویروس نقش بسزایی دارند که آلودگی هوا تاثیر بسیاری بر روی آنها دارد. در وارونگی هوا ویروس زمان بیشتری در فضا می ماند.

وی ادامه داد: ظرفیت بخش های تنفسی ما که آنها را برای بیماران کرونایی اماده کرده ایم ممکن است توسط افرادی که به دلیل آلودگی هوا به بیمارستان ها مراجعه می کنند تحت تاثیر قرار گیرد. علی رغم  اعمال همه محدودیت ها کماکان درشهر تهران، تقریبا تغییر محسوسی متناسب با محدودیت ها نمی بینیم لذا باید آسیب شناسی شود که محدودیت های ستاد ملی تا چه میزان اجرایی می شود. از آمار ایستگاههای مترو نیز مشخص شده در ساعتهای پیک الگوی استفاده از مترو تغییری نکرده است البته محدودیت های شبانه اثر بسیار خوبی داشته است.

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1472239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =