کتاب خاطرات «عمو راستگو» منتشر می‌شود

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان قم از انتشار کتاب خاطرات حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن راستگو در قالب تاریخ شفاهی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، حجت‌الاسلام هادی قبادی، مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان قم، با اعلام این خبر گفت: حجت‌الاسلام محمدحسن راستگو در انتقال مفاهیم و پیام‌های دینی و اخلاقی به زبان کودکان و نوجوانان، هنرمندی متبحر و زبردست بود. بیان شیوا و جذاب او در بیان موضوعات مختلف، به‌کارگیری لطائف منحصر به فرد از متون دینی، بهره‌مندی از طنز فاخر و تاثیرگذار، خوش‌رویی و خوش‌مشرب بودن، ابتکار عمل در به‌کارگیری شیوه‌های هنرمندانه جذب کودکان و نوجوانان به مقوله‌های دینی و قرآنی، از جمله ویژگی‌های حجت‌الاسلام راستگو بود.

او ادامه داد: در همین راستا و به منظور تهیه و تدوین تاریخ شفاهی فرهیختگان که همواره از سوی کتابخانه ملی ایران انجام می‌شود در سال ۱۳۹۸ کار ضبط خاطرات حجت‌الاسلام راستگو در مدیریت اسناد و کتابخانه ملی قم آغاز شد و تا بهار سال جاری ادامه پیدا کرد. در مجموع ۲۰ جلسه و در ۲۳ ساعت خاطرات او کامل ضبط شد.

قبادی با اشاره به خاطرات جمع‌آوری‌شده از حجت‌الاسلام راستگو گفت: در جلسه مقدماتی جمع‌آوری خاطرات حجت‌الاسلام راستگو، به خاطرات خوش کودکان و نوجوانان دهه‌های ۶۰ و ۷۰ از برنامه‌های او اشاره کردیم و از همان جلسه متوجه اوج اخلاص و بی‌ادعایی او شدیم و این مهم در تمام جلسات ضبط خاطرات آن معلم تربیتی به‌خصوص در بخش خاطرات دوران دفاع مقدس جریان داشت.

او سپس گفت: به دوست عزیز سفرکرده قول داده بودیم که پایان سال جاری این کتاب منتشر شود، اما افسوس که تقدیر چنین رقم خورد که مراسم رونمایی از کتاب خاطرات آن زنده‌یاد بدون حضور او برگزار شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن راستگو (متولد ۱۳۳۲ در مشهد) مشهور به «عمو راستگو»، روحانی و پژوهشگر فقه، اصول، تعلیم و تربیت بود. او مبتکر شیوه خاصی از آموزش و اجرای برنامه برای کودکان بود. راستگو همچنین به‌ عنوان کارشناس در برنامه‌های تلویزیونی حضور داشت. حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن راستگو در دوم آذرماه ۱۳۹۹ درگذشت.

۲۵۸۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1472513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =