هیچکدام از کودکان کار همدان ترک تحصیل نکرده‌اند

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان همدان گفت: گزارشی از ابتلای کودکان کار به ویروس کرونا نداشته‌ایم و هیچ‌یک از این کودکان ترک تحصیل نیز نکرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان ؛ زهره بختیاری در گفتگویی از شناسایی ۷۲ کودک کار در استان همدان طی ۹ ماهه سال جاری خبر داد و افزود: ۶۸ نفر از این کودکان پسر و چهار نفر دختر هستند.

وی با اشاره به اینکه استان همدان هیچ کودک کار تبعه کشورهای خارجی ندارد و همگی این کودکان دارای خانواده هستند، گفت: مرکز اقامتی برای این کودکان وجود ندارد و اداره‌کل بهزیستی استان همدان خدمات سرپایی به این کودکان ارائه می‌کند.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان همدان خاطرنشان کرد: ۱۵ نفر از این کودکان در رده سنی ۶ تا ۱۱ سال، ۳۶ نفر در رده سنی ۱۲ تا ۱۴ سال و ۲۱ نفر نیز در رده سنی ۱۵ تا ۱۸ سال هستند.

بختیاری با تاکید بر اینکه در مدت مشابه سال گذشته ۱۱۴ کودک کار در استان همدان شناسایی شده بود، ادامه داد: گزارشی از ابتلای کودکان کار به ویروس کرونا نداشته‌ایم و هیچ‌یک از این  کودکان ترک تحصیل نکرده‌اند.

به گفته وی، اداره‌کل بهزیستی استان همدان آموزش‌های رایگان مهارت فنی و حرفه‌ای به این کودکان در رده سنی بالای ۱۵ سال، برگزاری کلاس‌های مهارت‌های زندگی، فرهنگی، ورزشی، ارائه آموزش‌های خودمراقبتی و ارائه کمک هزینه اشتغال برای  این کودکان را از برنامه‌های این سازمان بیان کرد.

بختیاری اضافه کرد: پرداخت کمک هزینه تحصیلی به کودکان کار و پرداخت کمک‌های موردی از دیگر حمایت‌های بهزیستی استان همدان از این کودکان است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1472921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =