دخل و خرج خانوارهای خراسان شمالی چگونه بوده است؟

ارائه آمار از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گویای آن است که هر خانوار شهری استان سال گذشته ۴۱۵.۲۶۷ میلیون ریال درآمد داشته و ۳۶۳.۳۸۳ میلیون ریال نیز هزینه کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، طبق اعلام سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی، هزینه خانوارهای شهری این استان برای سال گذشته ۳۶۳.۳۸۳ میلیون ریال بوده که نسبت به مدت سال ۹۷، ۲۰.۵۵ درصد رشد داشته و رشد این میزان برای سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، عدد ۱۲.۱۲ درصد را نشان می‌دهد.
براساس این گزارش، درآمد خانوارهای شهری استان هم برای سال گذشته ۴۱۵.۲۶۷ میلیون ریال با رشد ۱۷.۶۶ درصد نسبت به سال ۹۷ با میزان درآمد ۳۵۲.۹۴۷ میلیون ریال بوده که درآمد سال ۹۷ نسبت به ۹۶، نشان از رشد ۱۰.۸۴ درصدی دارد.
همچنین هزینه خانوارهای روستایی خراسان شمالی برای پارسال با میزان ۲۲۳.۹۶۱ میلیون ریال رشد ۳۰.۵۹ درصدی نسبت به سال ۹۷ که ۱۷۱.۴۹۳ میلیون ریال بوده را نشان می‌دهد و هزینه سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ برای خانوارهای روستایی استان ۲۱.۹۸ درصد رشد داشته است.
این درحالیست که درآمد خانوارهای روستایی خراسان شمالی طی پارسال ۲۲۶.۴۹۳ میلیون ریال با رشد ۳۱.۳۵ درصدی نسبت به سال ۹۷ بوده و درآمد ۱۷۲.۴۳۸ میلیون ریالی خانوارهای روستایی استان نسبت به سال ۹۶ با رشد ۱۷.۷۲ درصدی مواجه بوده است.

۷۲.۲۸ درصد هزینه خانوارهای شهری در بخش غیرخوراکی
ترکیب هزینه‌ای سال گذشته برای هر خانوار شهری گویای آن است که ۲۶۲.۶۵۴ میلیون ریال در هزینه غیرخوراکی با ۷۲.۲۸ درصد و ۱۰۰.۷۲۹ میلیون ریال با ۲۷.۷۲ درصد هزینه غیرخوراکی و دخانی خانوارهای بوده است که این میزان در سال ۹۷ برای بخش غیرخوراکی ۲۲۴.۳۰۳ میلیون ریال با ۷۴.۴۱ درصد و خوراکی و دخانی ۷۷.۱۲۳ میلیون ریال با ۲۵.۵۲ درصد بوده است.
نسبت هزینه‌های غیرخوراکی به خوراکی و دخانی سال ۹۸ هر خانوار شهری ۲.۶۱ درصد و سال ۹۷، ۲.۹۱ درصد بوده است.
همچنین هر خانوار روستایی خراسان شمالی سال گذشته ۱۲۳.۳۲۱ میلیون ریال با ۵۵.۰۶ درصد هزینه غیرخوراکی و ۱۰۰.۴۰ میلیون ریال با ۴۴.۹۴ درصد خوراکی و دخانی داشته است که نسبت هزینه غیرخوراکی به خوراکی برای سال گذشته ۱.۲۳ درصد و سال ۹۷، ۱.۳۰ درصد را نشان می‌دهد.
سهم هزینه‌های خوراکی هر خانوار شهری برای سال ۹۸ هم حکایت از ۲۶.۵۲ درصد در بخش آرد، غلات، رشته و فرآورده‌های نان، ۱۷.۵۱ درصد گوشت، ۱۰.۹۶ درصد شیر و فرآورده‌های آن، ۵.۱۳ درصد روغن و چربی، ۱۶.۳۵ درصد میوه و سبزی، ۴.۴۰ درصد خشکبار و حبوبات، ۸.۵۷ درصد قند، شکر و شیرینی، ۳.۷۷ درصد ادویه و چاشنی‌ها و ۶.۷۷ درصد نوشابه، غذاهای آماده و دخانی دارد.
سهم هزینه‌های خوراکی هر خانوار روستایی استان هم ۲۴.۰۵ درصد آرد، غلات، رشته و فرآورده‌های نان، ۲۲.۲۷ درصد گوشت، ۱۱.۳۷ درصد شیر و فرآورده‌های آن، ۵.۱۷ درصد روغن و چربی، ۱۴.۰۹ درصد میوه و سبزی، ۴.۰۶ درصد خشکبار و حبوبات، ۸.۶۲ درصد قند، شکر و شیرینی، ۳.۵۰ ادویه و چاشنی‌ها و ۶.۸۶ درصد نوشابه، غذاهای آماده و دخانی بوده است.

مسکن بیشترین سهم هزینه‌ای خانوارها
انواع هزینه‌های غیرخوراکی مختلف در سبدخانوار شهری استان برای سال گذشته نشان می‌دهد که ۸.۷۹. درصد در بحث پوشاک و کفش، ۳۶.۴۲ درصد مسکن، ۷.۴۳ درصد لوازم، اثاث و خدمات خانوار، ۱۴.۸۶ درصد بهداشت و درمان، ۱۳.۸۶ درصد حمل و نقل و ارتباطات، ۳.۹۳ درصد تفریحات، سرگرمی و خدمات فرهنگی و ۱۴.۷۱ درصد کالا و خدمات متفرقه است.
همچنین انواع هزینه‌های غیرخوراکی برای هر خانوار روستایی خراسان شمالی برای پارسال نشان می‌دهد که ۱۲.۸۸ درصد در بخش پوشاک و کفش، ۲۹.۳۵ درصد مسکن، ۱۱.۲۸ درصد لوازم، اثاث و خدمات خانوار، ۱۳.۹۴ درصد بهداشت و درمان، ۱۷.۳۱ درصد حمل و نقل و ارتباطات، ۲.۵۷ درصد تفریحات، سرگرمی و خدمات فرهنگی و ۱۲.۶۸ درصد هم برای کالا و خدمات متفرقه هزینه شده است.

وضعیت منابع درآمد خانوارها
وضعیت منابع درآمدی هر خانوار شهری استان برای سال گذشته نشان می‌دهد که ۳۶.۱۱ درصد درآمدشان از مشاغل مزد و حقوق بگیری، ۱۶.۸۲ درصد مشاغل آزاد کشاورزی و غیرکشاورزی و ۴۷.۰۷ درصد از درآمد متفرقه تأمین شده است.
هر خانوار روستایی خراسان شمالی هم سال گذشته ۲۸.۲۵ درصد درآمدشان را از طریق مزد و حقوق بگیری، ۳۶.۲۸ درصد از طریق مشاغل آزاد کشاورزی و غیرکشاورزی و ۳۵.۴۸ از طریق درآمد متفرقه تأمین کرده‌اند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1473187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =