سی. بی.اس ادعا کرد: تهدید حمله به کنگره آمریکا برای انتقام ترور شهید سردار سلیمانی

ایسنا نوشت: شبکه سی. بی. اس مدعی شد که کنترل‌کنندگان ترافیک هوایی نیویورک یک پیام صوتی هشداری تهدید آمیز مبنی بر مورد هدف قرار گرفتن کاخ کنگره آمریکا در انتقام از ترور سردار شهید قاسم سلیمانی دریافت کرده است.

 شبکه سی. بی. اس مدعی شد کنترل کنندگان ترافیک هوایی در نیویورک در پیامی صوتی که توسط این شبکه نیز ملاحظه شده است، یک تهدید مبنی بر این را شنیده اند که  «ما یک هواپیما را روز چهارشنبه داخل ساختمان کنگره می فرستیم،  انتقام سلیمانی گرفته خواهد شد». 

 

سی. بی. اس در ادامه مطرح می کند: مشخص نیست چه کسی این پیام تهدیدآمیز را فرستاده است. در حالی که دولت آمریکا باور ندارد که این پیام حمله موثق باشد، این اتفاق به عنوان رخنه به فرکانس های هوایی مورد تحقیق قرار گرفته است. 
منابع آگاه به شبکه سی. بی. اس گفته اند که به پنتاگون و دیگر نهادها در روز سه شنبه درباره این ضبط صدای دیجیتالی توضیحاتی داده شده است.  این منابع همچنین گفتند که بر این عقیده اند این تهدید برای مورد هدف قرار دادن ساختمان کنگره آمریکا در همان روزی که کنگره قرار است نتایج کالج های الکترال را شمارش کند، طراحی شده است. 
این شبکه ادامه داد که این اقدام متجاوزانه به دلیل تاثیری که ممکن است بر دستوراتی که خلبانان درباره چگونگی و محل  پرواز هواپیماها دریافت می کنند،  نگران کننده باشد. 
منابع آگاه به سی. بی. اس گفتند که روز سه شنبه پیامی  به کنترل کنندگان ترافیک هوایی  فرستاده شده است که به آن ها یادآور می شود هر تهدید یا هواپیمایی که از مسیر پروازش منحرف شود باید فورا گزارش شود. 
سی. بی. اس افزود که اف. بی. آی توضیحی در این باره نداد اما گفت که  «تمامی تهدیدهای خشونت بار علیه امنیت جمعی را جدی می گیرد». 

بر اساس این گزارش،  ادعای سی. بی. اس در پی این مطرح می شود که یک سال از ترور سردار شهید سلیمانی در فرودگاه بغداد طی حمله ای پهپادی به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا می گذرد. 

سردار شهید سلیمانی در دی ماه سال گذشته به شهادت رسید.  سپاه پاسداران ایران چند روز پس از شهادت او در راستای عملی کردن وعده انتقام سخت،  پایگاه نظامی آمریکا در عین الاسد عراق را موشک باران کرد. 

مقامات مرتبط در ایران در پاسخ به پیگیری ایسنا درباره این ادعا اعلام کردند که در حال بررسی هستند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1473467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    32 39
    یا کار اسرائیل و عربستان است یا کار خود ترامپ...
    • IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      0 1
      دقیقا. اگه ایران میخواست چنین تهدیدی کنه که می‌گفت کاخ سفید که لانه ترامپه نه کنگره که مخالف اقدامات ترامپ بوده!
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    28 25
    عوضی ها این هم یک ترفند از طرف ترامپ نامرده که با یک تیر دو نشون بزنه مطمئنم که این یک دروغ شاخدار دیگه است اما هدفشون چیه اول اینکه با ایجاد رعب و وحشت از تشکیل جلسه جلوگیری کنن دوم اینکه با این دروغ شاخدار بگه که ایرانیها قصد چنین کاری رو داشتند و بهونه ای برای تهدید به ایران داشته باشه
    • IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      0 0
      وقتی مسئول نظامی ارشد ایران تهدید مشابهی را از تریبون اعلام می کند راه چنین ترفندهایی را به آنها نشان می دهد. سیاست یعنی بهترین استفاده از شرایط، که باید قبول کنیم سیاست ما ضعیف است.
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    20 51
    نقشه ی ترامپ و طرفداراش برای ایجاد اختلال در رای گیری روز چهارشنبه . این پست ترین و بدبخت ترین آدم روی زمینه
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    12 12
    چرند نباف.
    • IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      1 6
      ادب داشته باش
    • مهدی IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      0 0
      بابا با ادب
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    39 39
    خدایا می بینم روزی که خیلی زود باشه ترامپ به دَرَک واصل بشه اونم نه با مرگی آرام بلکه با بدبخت ترین شکل ممکن تا دلم خنک بشه ؟
  • US ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    37 25
    این ترس ونگرانی اگه فقط برای متجاوزان وتروریستهای آمریکایی باشه خوبه نه برای آدمهای عادی طبیعی است اگرهزینه جنایت وآدم کشی بالابره کمترقدرتها دست به جنایت میزنند
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    0 0
    احتمالش در حد صفره ولی شاید هم خودشون این کار رو بکنند و بندازن گردن ایران و ترامپ با یک تیر دو نشون بزنه 1- بهانه جنگ با ایران رو پیدا کنه 2- مسئله تائید جو بایدن به تاخیر بیافته و به عنوان رئیس جمهور زمان جنگ در کاخ سفید بمونه
  • گرگعلی IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    0 0
    دروغ وخالی بندی وحرافی اونم فقط برای مصرف داخلی بسه شب وروز دعامیکنید این یکی دوهفته هم بره یه شر براتون درست نکنه ترامپ درصورتی که انسان عاقل ووطن پرست نه به ترامپ وخارجی دلخوش میکنه ونه درداخل چرت وپرت میبافه باعظم وسیاست درست وپاکی ونوع دوستی درجهت رفاه مردمش وابادانی کشورش درهمه عرصه ها تلاش میکنه
  • مهدی IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    0 0
    یکبار خودشون برجهای دو قلو رو زدند و به افغانستان حمله کردند.اینبار هم ترامپ کنگره رو میزنه و به این بهانه به ایران حمله میکنن
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    0 0
    آخه این چه تهدید است ، ما چهارسنبه بک هواپیما می کوبانیم به کاخ سنا ، احمق و احمقتر در آمریکا فقط خودشان هستند ، کی اعلام میکنه ؟!؟ احمق ها
  • حمید IR ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    3 1
    الخائن خائف . خیانتکاران بزدل و ترسو هستند . هرچند اینطور بنظرمیاد که این سخن یک ترفند بزدلانه بیشتر نبوده ولی همینکه این بزدلان دنیاپرست فکرشان بمبارون شده خرسندم . مرد مردپرست مارو شهید کردند خون این ابرمرد تقاص داره