۰ نفر
۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۶
مکتب حاج قاسم دچار سیاست زدگی نشود

دبیرکل مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم گفت: اینکه می‌گویند شهید حاج قاسم سلیمانی یک مکتب است، حقیقتی انکار ناپذیر است به شرط آن که این حقیقت صاف و زلال گرفتار پیچیدگی ها و سیاست زدگی نشود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین بنایی در ابتدای سومین جلسه از کرسی های آزاد اندیشی که با عنوان «بنیادها و آرمان های انقلاب اسلامی» به همت موسسه آموزش عالی طلوع مهر و مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم به صورت مجازی برگزار می شود، با اشاره به گرامیداشت ایام فاطمیه و شهادت جانسوز حضرت  فاطمه زهرا، صدیقه کبری سلام الله علیها، گفت: ما در این روزها شاهد ارتحال حضرت آیت الله مصباح یزدی بودیم. ایشان از اساتید و شخصیت های علمی حوزه بودند که که در زمینه تفسیر وعلوم ومعارف قرآن و فلسفه اسلامی صاحب نطر بودند و با تلاش و همت بسیار نسبت به آموزش طلاب و فضلاء و دانشگاهیان زحمت  کشیدند، خدمات ایشان در زمینه علوم انسانی در حوزه ودانشگاه  بر کسی پوشیده  نیست. ما ارتحال این عالم بزرگ را خدمت همه دوستان، شاگردان و خانواده و فرزندان ایشان تسلیت عرض می‌کنیم و امیدواریم جامعه اسلامی از تألیفات ونوآوری ها و بیانات اخلاقی ودیدگاه های علمی وارزشمند ایشان بهره لازم را ببرد.

وی افزود: همچنین این ایام مصادف است با سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی که در سال گذشته در سیزدهم دیماه از سوی عناصر مزدور آمریکایی وبه فرمان مستقیم ترامپ منفور به همراه شهید ابومهدی المهندس مورد ترور واقع شد و این شهید عزیز سرافراز توانست با شهادتش برگ زرینی بر تاریخ افتخارات ملی کشور بیافزاید و به عنوان الگو وچهره اصلی ونماد مقاومت برای نسل جوان وانقلابی جوامع مسلمان مطرح گردد.

او ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی، به تعبیر مقام معظم رهبری یکی از شاگردان مکتب تربیتی وانقلابی وانسان ساز امام خمینی بود. این مرد بزرگ به خاطر اخلاص و فداکاری ورشادت وبلوغ اخلاقی وایمانی  که داشت سال ها در پی شهادت بود و درهرجبهه ای که  حضور می یافت منتظر شهادت بود.

 حجت الاسلام بنایی افزود: اینکه می‌گویند شهید حاج قاسم سلیمانی یک مکتب است، حقیقتی انکار ناپذیر است به شرط آن  که این حقیقت صاف و زلال گرفتار پیچیدگی ها و سیاست زدگی نشود.ارائه مکتب حاج قاسم به عنوان الگوی عملی برای نسل جوان ما  ومخالفان انقلاب اسلامی دراقصی نقاط عالم  سرمایه  فرهنگی ومعنوی بسیار مهم و ارزشمندی است که بایستی از آن مواظبت کرد. امیدواریم برکات خون این شهید و ابومهدی المهندس و دیگر شهدای مقاومت ومدافع حرم وشهید فخری زاده که درایام چهلمین روز شهادتش هستیم بتواند درخت انقلاب و بیداری اسلامی را تناور کند و ریشه ظلم و استکبار جهانی در منطقه را برکند.

 بنایی در ادامه گفت: مناسبت بعدی این ایام، دهه بصیرت است که از نهم دی تا ۱۹ دی ماه می باشد  که مصادف است با سالگرد قیام نوزده دی مردم قم. در سال ۵۶.

 وی یادآورشد: در روز هفدهم دیماه سال 56 روزنامه اطلاعات مقاله ای چاپ کرد و در آن مقاله به امام امت که در نجف در تبعید بسر می برد توهین شد و از صبح روز هیجدهم، طلاب و فضلای قم  به منازل مراجع  عظام تقلید رفتند و اعلان انزجار کردند در نهایت در روز نوزده دی زمانی که از خانه آیت الله نوری همدانی به سمت منزل مرحوم آیت الله مشکینی رحمه الله علیه می‌رفتند در محل میدان شهدا مورد حمله دژخیمان رژیم پهلوی قرار گرفتند و ما  بدنبال آن، شاهد کشتار 19دی بودیم و آن واقعه سرآغاز نهضت اسلامی در دوره جدید شد که بعد از یک سال وچند ماه  با رهبری امام راحل در۲۲ بهمن ماه ۵۷  به پیروزی رسید.

رئیس موسسه آموزش عالی طلوع مهر افزود: ما باید قدردان خون شهدا باشیم و در راه شناسایی آرمان های انقلاب اسلامی وباز خوانی آن ومعرفی به نسل جوان تلاش کنیم. امروز بیش از ۴۰ سال از انقلاب می گذرد وما وارد دهه پنجم انقلاب شده ایم. امروز برخی ازمخاطبان انقلاب کسانی هستند که هیچ تجربه وشناختی از انقلاب ندارند.

وی گفت: این جلسه و این برنامه ای که الان دارد اجرا می‌شود در حقیقت درهمان راستا است، یعنی شناسایی بنیادها و آرمان های انقلاب اسلامی و حقیقت واصالتی که انقلاب اسلامی بر پایه آن تأسیس شد و انگیزه هایی که در بین مردم بود وامام توانست با تجمیع ومدیریت آن، انقلاب را به پیروزی برساند.امروز ما باید گوهر انقلاب را مورد واکاوی قرار دهیم وآن را برای نسل حاضر بازشناسی نماییم و به مردم معرفی کنیم و مانع از تحریف آن شویم تا اصالت انقلاب اسلامی همچنان محفوظ بماند ونگداریم انقلاب به دست نا اهلان بیفتد.

بنایی در پایان گفت: مجمع هماهنگی امام ورهبری قم  با همکاری دانشگاه طلوع مهر از حجه الاسلام والمسلین مهاجرنیا درخواست نمودند تابرای بازشناسی بنیان های انقلاب اسلامی این موضوع را مورد بحث و گفتگو قرار دهند تا نسل سوم یا چهارم انقلاب بتواند با آرمان ها وبنیادهای اصیل انقلاب آشنا شوند.

27215
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1473614

برچسب‌ها