گذر از قله یک میلیارد دقیقه تماشا با شکلات ، چند کاسه آش و قصه آقازادگی!

نخستین بار در تاریخ پخش آنلاین سریال‌های تلویزیونی، «آقازاده» با ۲۸ قسمت حدودا ۵۵ دقیقه‌ای توانست فقط در یکی از دو پلتفرم صاحب بازار مخاطب پخش اینترنتی ، به رکورد بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دقیقه تماشا برسد. رکوردی که برای دیگر سریال پر بیننده امسال یعنی «همگناه» حدود ۶۰ درصد این عدد و برای «دل» کمتر از ۵۰ درصد رقم اعلامی بوده است.

روابط عمومی فیلیمو ساعاتی قبل در خبری نوشت: «در حالی که تنها یک قسمت به پایان سریال «آقازاده» با طراحی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی حامد عنقا و کارگردانی بهرنگ توفیقی باقی مانده است، قسمت‌های این سریال در مجموع با رد کردن یک میلیارد دقیقه تماشا، رکوردی منحصر به فرد در سامانه فیلیمو ثبت کرد.
۲۸  قسمت پخش شده سریال «آقازاده» در فیلیمو تا پایان روز سه‌شنبه ۱۶ دی ماه ۹۹ نزدیک به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دقیقه توسط مخاطبان تماشا شده که بالاترین رقم دقیقه-تماشا در بین کلیه آثار پخش شده در شبکه نمایش خانگی است.»

نکته جالب توجه افزایش چشمگیر تماشای قسمت‌های ابتدایی سریال است و همزمان با پایان پخش «آقازاده» مخاطبان بسیاری تماشای این سریال را به‌تازگی آغاز کرده‌اند. ضمن این‌که در حال حاضر قسمت اول این سریال با بیش از ۸۱ میلیون دقیقه رکورددار دقیقه تماشای یک قسمت از یک سریال در سامانه فیلیمو است.

در یک‌سال گذشته و پس از بحران کرونا و تعطیلی سینماها، اقبال به تماشای سریال‌های نمایش خانگی به شدت افزایش یافت و سه سریال «هم‌گناه»، «دل» و «آقازاده» در رقابتی جالب توانستند بر روی دو پلتفرم فعال به طور همزمان سهم مهمی از بازار مخاطب را جذب کنند. اتفاقی که باعث شده تا این روزها هم بر سر مالکیت پخش وی او دی‌ها و ایجاد انحصار بر آن‌ها رقابت بزرگی شکل بگیرد و هم بیشتر تولیدات و سرمایه‌گذاری روی تولید محصولات جدید به سمت تولیدات اختصاصی برای این پلتفرم‌ها برود.

رقابتی که جنگ بر سر عددها را هم به راه انداخته و از زمان فعالیت‌های انحصاری نماوا با پخش تاک شوی «همرفیق» و سریال «قورباغه»، این جدال آماری افزایش هم یافته است.

اعلام مخاطب «آقازاده» درحالی که هنوز این آمار بازدید در نماوا برای این سریال، منتشر نشده است، قطعا رقابت پلتفرم‌ها را جذاب‌تر از قبل هم خواهد کرد.

میزان مخاطب متوسط این سریال بر اساس آمار تماشا، چیزی حدود ۷۰۰ هزار یوزر فعال تنها در یک پلتفرم است؛ عددی که  چشمگیر محسوب می‌شود.

چندی قبل هم یزدانی مدیر نماوا در گفت و گو با نشریه انگلیسی زبان فایننشیال تایز گفته بود این سریال حدود دو میلیون کاربر جدید به سامانه پخش اینترنتی نمایش خانگی در ایران افزوده بود و حالا در آستانه قسمت آقازاده، انتشار آمار کامل بینندگانش در دیگر بستر پخش، صحت این ادعاها را بیشتر به سنجش می گذارد.

«آقازاده» که اتفاقا با مدل رایج سریال‌های تلویزیونی پر مخاطب و برای مخاطب عام ساخته شده بود با یک قصه عاشقانه دختر پسری، در کنار قصه رفتن سراغ پرونده‌های فساد معروف آقازاده‌ها با بمب‌های خبرسازی چون ماجرای آش و شکلات توانست مخاطبان را با خود همراه کند.

حالا باید دید واکنش ها در این باره چه خواهد بود؟

۴۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1473628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =