رمز ماندگاری؛ اخلاص در عمل است

مراسم تجلیل از روحانیون جهادگر قرارگاه معنویت و سلامت با حضور حجت الاسلام و المسلمین معزی، نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر در این مراسم نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر از خدمات ارائه شده روحانیون و طلاب‌ جهادگر در مقابله با کرونا ویروس قدردانی کرد. حجت الاسلام والمسلمین معزی سخنان خود را در این مراسم با تعریف طلبگی و تبیین معنا و مفهوم طلبگی آغاز کرد. نماینده رهبر معظم انقلاب در این بخش از سخنان خود با تاکید بر اهمیت حضور طلاب و روحانیون در فعالیت‌های اجتماعی بیان کرد:« طلبگی یعنی درس خواندن، یک طلبه با فراگرفتن صرف و نهی فعالیت خود را آغاز می‌کند، این فعالیت ممکن است تا آموختن فقه و اصول نیز ادامه یابد. پس از آن طلبه یا مجتهد و مرجع می‌شود، یا واعظ و یا معلم.» وی در ادامه با بیان‌ اینکه هدف یک مبلغ در هر جایگاهی تربیت و پیام‌رسانی دین است، افزود:«در هر جایگاهی یک روحانی باید مَلْجَأ و پناه مردم باشد، دقیقا به مانند کاری شما انجام می‌دهید.» 

تفاوت نگاه خیرخواهانه در ایران اسلامی و غرب

از دیدگاه نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر تفاوت کار خیر در ایران و غرب این است که کار خیر در این با نیت قرب الهی انجام می‌شود. حجت الاسلام والمسلمین معزی در تبیین این نگاه خاطرنشان کرد:« تفاوت هلال احمر با صلیب‌سرخ‌ها در نیت است. در کار خیر برای رضای خدا کار می‌کنیم، به تعبیر ایت‌الله جوادی آملی امتیاز هلال احمر ایران با سایر صلیب‌سرخ‌ها همین خلوص در نیت است.»
حجت‌الاسلام و المسلمین معزی در بخش دیگری از سخنان خود رمز ماندگاری خدمت به مردم را اخلاص در عمل عنوان و تاکید کرد: «البته باید خدمت به مردم خالصانه باشد چرا که اگر برای خدا عمل کنیم ماندگار خواهد شد. اما اگر دنبال نام و نشان باشیم عمل ما از بین خواهد رفت‌. در تاریخ بسیاری آمدند و به دنبال این موارد بودند و از تاریخ حذف شدند.»

قدردانی از مدافعان سلامت

حجت الاسلام و المسلمین معزی در ادامه سخنان خود به دشواری روزهای سخت کرونایی اشاره کرد. وی در این بخش از سخنان خود یاد برخی از روحانیون سرشناسی را که در سال اخیر بر اثر کرونا جان خود را از دست‌ داده‌اند، گرامی داشت ، افزود:« در طول یک سال گذشته من از نزدیک در جریان خدمت‌رسانی مدافعان حوزه سلامت بوده‌ام. پرستاران در خط‌مقدم مبارزه با کرونا قرار گرفتند و برای نجات جان هم‌نوعان خود فداکارانه تلاش کردند. صبر و مجاهدت آنان که برگرفته از اسوه صبر و بردباری حضرت زینب (س) بوده، جهاد اکبر و مجاهدت حقیقی است.» نماینده رهبر معظم انقلاب در تکمیل سخنان خود در این بخش افزود:« درباره جایگاه پرستاران، سخن بسیار است اما جمله‌ای از علامه طباطبایی (ره) در توصیف اهمیت کار پرستاری وجود دارد که بسیار زیبا است. ایشان خطاب به یک پرستار می‌گویند: حاضرم ثواب تالیفاتم را با یک شب مراقبت شما از یک بیمار عوض کنم.»

سودمند بودن ویژگی انسان مومن

نماینده ولی فقیه در هلال احمر در ادامه، سودمند بودن را از ویژگی‌های‌ انسان مومن  بر می‌شمارد و با اشاره به بخش‌هایی از آیات قرآن کریم تصریح کرد: «مجموعه بشر عائله خداوند هستند، رفع نیازهای مخلوقات خداوند خشنودی و رضایت پروردگار را به دنبال دارد و پیامبراکرم (ص) هم می‌فرماید فردی که به مردم خدمت می کند محبوب‌ترین خلق خدا در نزد خداست.» وی در تکمیل این بخش از سخنی خود در طول این مدت پرداختند.ان خود اضافه کرد:«خدمت‌رساندن به خلق خدا یکی از بهترین نعمت‌هایی است که خداوند به انسان‌ها عنایت کرده است. شما اگر به دنبال کسب فیض‌های معنوی هستید، من به شما می‌گویم اگر امروز مرحوم سید علی قاضی زنده بودند به عملکرد شما نمره بیست می‌دادند.»
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در ادامه با تاکید بر اینکه خدمت به مردم برنامه‌ریزی دقیق و انسجام درونی می خواهد، تصریح کرد: «در خدمت به مردم باید از جزیره‌ای عمل کردن پرهیز کرد تا بتوانیم از سرمایه‌ها و ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم. اما مهم‌ترین مساله در خدمت به مردم همان اخلاص در عمل است.» در این مراسم برخی از طلاب و روحانیون به بیان خاطراتی از عملکرد جهاد

قرارگاه سلامت معنوی با چهار هدف کمک به سلامت جامعه، کمک به بیماران در مراکز درمانی و ایجاد نشاط، تلاش برای کمک به خانواده های بیماران و متوفیان جهت روحیه دادن به آنها و همچنین حفظ حرمت مومنان متوفا با انجام مراحل شرعی کفن و دفن تشکیل شده است.

۲۳۵۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1473629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =