۱۳۳ واحد مسکونی در بجنورد طعمه آتش شد

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بجنورد گفت: طی ۹ ماهه گذشته، ۱۳۳ مورد حریق منزل مسکونی در بجنورد اتفاق افتاد که توسط نیروهای آتش نشانی مهار شد.

مجید گریوانی در گفت و گو با خبرآنلاین، اظهار کرد: اتصالات برق، مایعات قابل اشتعال، شعله مستقیم و آتش پنهان از جمله موارد علت این آتش سوزی‌ها بوده است.
وی افزود: نصب دستگاه حسگر دود، در دسترس نگه داشتن لوازم مورد نیاز برای خاموش کردن آتش، خاموش کردن اجاق گاز و یا شمع هنگام خروج از منزل عدم در دسترس قرار دادن تجهیزات تولید حرارت در اختیار کودکان، از ابتدایی‌ترین نکات ایمنی است که برای پیشگیری از آتش‌سوزی در خانه می‌توان انجام داد.
گریوانی همچنین در خصوص پیشگیری از آتش سوزی‌های ناشی از اتصالات برقی در منازل گفت: سیم‌های وسایل برقی را هیچ‌گاه درهم و شلوغ نصب نکنید، این نوع از سیم‌ها نباید زیر فرش، بالای میخ و یا در مسیرهایی قرار بگیرند که در آنجا تردد زیاد است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بجنورد درباره عملیات‌های انجام شده گفت: از مجموع یک هزار و ۳۳۵ مورد عملیات آتش نشانی طی این مدت ۷۳۶ مورد مربوط به عملیات اطفای حریق و ۵۹۹ مورد عملیات امداد و نجات بوده است.
گریوانی ادامه داد: بیشترین عملیات اطفای حریق مربوط به حریق علف‌های هرز ۲۲۴ مورد، فضای سبز و پارک‌های جنگلی ۱۳۶ مورد، منزل مسکونی ۱۳۳ مورد و خودرو ۶۶ مورد است.
وی افزود: حیوانات مزاحم و حبس شدگی نیز به ترتیب با ۱۷۵ و ۱۵۷ مورد بیشترین عملیات مربوط به امدادو نجات است.
آتشپاد گریوانی اظهار کرد: در این عملیات‌ها ۳۵۵ شهروند توسط نیروهای آتش نشانی نجات یافتند و ۵۱ مصدوم نیز تحویل نیروهای اورژانس شدند.
به گفته وی در صورت وقوع حادثه شهروندان ضمن حفظ خونسردی در کمترین زمان ممکن با شماره گیری ۱۲۵ آدرس دقیق و نوع حادثه را اطلاع رسانی کنند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1473648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =