مقام کاخ سفید رفتارهای ترامپ را شرم‌آور توصیف کرد

ایرنا نوشت:یک مقام ارشد کاخ سفید گفت که آنچه ترامپ علیه معاون خود "مایک پنس" انجام می دهد، شرم آور است.

نشست تایید آرای الکترال کالج در کنگره در حالی آغاز شده است که همه چشم ها به دستان مایک پنس معاون ترامپ است که آیا وی این آرای را قبول خواهد کرد و یا نه.

نشست تایید آرا در حالی شروع شده که فشار ترامپ بر معاون خود نیز به شدت افزایش یافته تا بدون شک و تردید این آرا را رد کند.

به دنبال افزایش فشارها، یک مقام ارشد کاخ سفید به شبکه سی ان ان گفت که رفتارهای ترامپ علیه پنس شرم آور است.

یک منبع اگاه همچنین به سی ان ان گفت که پنس خود را برای روزهای سخت متاثر از تصمیم امروز، آماده کرده است.

با آغاز نشست مشترک کنگره آمریکا برای بررسی تاییدیه‌های آرای الکترال، هواداران ترامپ در مقابل کاخ سفید تجمع کرده‌اند تا مخالفت خود را با نتیجه این انتخابات اعلام کنند.

در این تجمع برخی از اعضای جمهوری‌خواه کنگره که قرار است با نتیجه آرای گزینشگران مخالفت کنند، سخنرانی می‌کنند.

شبکه سی ان ان نیز گزارش داد که ترامپ قرار است تا ساعتی دیگر در برابر حامیان که در واشنگتن تجمع کرده اند، سخنرانی کند و بخشی از مخاطب سخنان انتقادآمیز وی مایک پنس خواهد بود.

یک منبع آگاه به سی ان ان گفت: ترامپ قرار است در این سخنرانی به تندی مواضع اخیر معاون خود پنس را مورد انتقاد قرار دهد. علاوه براین او همچنان از معاون خود می خواهد تا آرای الکترال کالج را رد کند.

ترامپ روز سه شنبه با انتشار پیامی در صفحه توئیتری خود مدعی شد که معاون رئیس جمهوری قدرت عدم پذیرش نتایج انتخابات که در آن تقلب صورت گرفته را دارد.

ترامپ به اشتباه مدعی است که پنس در نشست امروز کنگره برای تصمیم در مورد نتیجه انتخابات می تواند نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را که به نفع جو بایدن نامزد حزب دموکرات بوده ، نپذیرد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1473677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =