۴ نفر
۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
کنگره پیروزی بایدن را تأیید کرد

کنگره آمریکا پیروزی جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا در انتخابات سوم نوامبر را تایید کرد.

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از نیویورک تایمز، پس از حمله طرفداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره و مجبور کردن قانونگذاران به خروج از محل بررسی برای تأیید آرای الکترال انتخابات، کنگره درخواست جمهوری خواهان را نپذیرفت.

بدین ترتیب پس از یک روز از هرج و مرج و آشوب، کنگره به طور رسمی پیروزی جو بایدن در انتخابات را تأیید کرد.

از آنجا که اعتراض‌ها باید در هر ۲ مجلس به تصویب برسد و هر دو مجلس با این اعتراض مخالفت کردند، هیچ یک از اعتراض‌ها ره به جایی نبرد.

اعتراض درباره اعتبار آرای ایالت جورجیا، نوادا و میشگان هم با وجود اعتراض اعضای مجلس نمایندگان، هیچ سناتوری از آن حمایت نکرد و ابتر ماند.

اعتراض درباره آرای گزینشگران ایالت پنسیلوانیا هم با مخالفت ۹۲ سناتور و ۲۸۲ عضو مجلس نمایندگان روبرو شد.

تلاش لویی گومرت برای اعتراض به آرای گزینشگران ایالت ویسکانسین هم از حمایت هیچ سناتوری برخوردار نبود و عقیم ماند.

به این ترتیب، تلاش دونالد ترامپ برای بازگرداندن ورق انتخابات با هر شکل ممکن حتی با قشون کشی خیابانی و تسخیر کنگره آمریکا ره به جایی نبرد و جو بایدن وکامالا هریس، از ۲۰ ژانویه قدرت را در دست خواهد گرفت.

نیویورک تایمز در ادامه نوشت: در تاریخ آمریکا چنین چیزی سابقه نداشته که شورشیان به اسم رئیس جمهور اقدام به تخریب دفتر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا یعنی نانسی پلوسی کنند، شیشه ها را بشکنند، آثار هنری را غارت کنند و به طور خلاصه کنترل اتاق سنا را به دست گیرند و به صورت نوبتی عکس بگیرند؛ با مشت های گره کرده و در جایگاه سخنرانی که مایک پنس ریاست جلسه را بر عهده داشت.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1473883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    0 0
    اللهم صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم و العن اعدائهم. یا الله به حق محمّد و آل محمّد التماس می‌کنم التماس می‌کنم التماس می‌کنم السّاعه السّاعه السّاعه او رو موفق کن. روحانی رو موفق کن. تورم و گرونی رو اجازه بده از بین برن. رحم و رحمتت رو شامل حال ما بکن. اللهم صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم و العن اعدائهم.
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    6 5
    پس مدارک بیشتر از کافی ترامپ چی شدن ... ؟!؟!؟!
  • GB ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    24 4
    امیدواریم با به قدرت رسیدن جو بایدن و بازگشت سریع و بی قید و شرط به برجام و رفع تحریمهای هسته ای و مالی یکجانبه و جلوگیری شورای نگهبان از قانون شدن مصوبات لحظه ای ، آنی و هیجانی نمایندگان مجلس انقلابی ، قیمت دلار و سایر ارزهای پر معامله و همچنین تورم قیمت کالاها و خدمات به دوره زمانی منتهی به قبل از خروج ترامپ از برجام بازگردد اگرچه به لحاظ سیاستهای اقتصادی ریاضتی دولت آینده نمی توان زیاد به کاهش قابل توجه دستوری قیمت ارز خوشبین بود!
    • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      0 0
      خخخخخخ