تبدیل دانشکده به دانشگاه علوم پزشکی آبادان مطالبه عمومی است/پیش بینی ردیفی برای توسعه فضاهای آموزشی در بودجه ۱۴۰۰

یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت بایستی با تمام توان به دنبال جبران خسارتهای ناشی از جنگ تحمیلی در شهرهای آبادان و خرمشهر باشد، گفت: تبدیل دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه مطالبه به حق عموم مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان، جلیل مختار عصر امروز در نشست بررسی ظرفیت های منطقه آزاد اروند (شهرهای آبادان و خرمشهر) برای تغییر وضعیت دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه که در محل معاونت آموزشی دانشکده علوم پزشکی آبادان و با حضور دبیر شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی کشور برگزار شد، اظهار کرد: موضوع تبدیل دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه از مطالبات اساسی و به حق مردم آبادان و خرمشهر و نمایندگان از دوره ی دهم مجلس و تاکنون بوده و همواره پیگیر آن بوده و همچنان دنبال می کنیم و جزء مطالبات اساسی مردم آبادان و خرمشهر است که انتظار می رود تا وزارت بهداشت و شورای عالی انقلاب فرهنگی به این مطالبه پاسخ مثبت دهد.

وی افزود: با توجه به تبصره شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد جمعیت به عنوان یک متغیر موثر در تبدیل وضعیت دانشکده به دانشگاه آن که پیش از جنگ آبادان دارای ۵۳۰ هزار نفر جمعیت بود و اگر ضریب رشد ۳ درصدی را را برای آن در نظر بگیریم اکنون جمعیت آن به بیش از یک میلیون نفر می رسید اما به سبب بروز جنگ تحمیلی و مهاجرت معکوس این اتفاق نیفتاد لذا مردم نبایست تاوان این جنگ ناخواسته را بدهند و به واسطه وجود یک تبصره تبدیل دانشکده به دانشگاه در شهرهایشان انجام نشود.

وی خطاب به دبیر شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی کشور تصریح کرد: دولت بایستی به دنبال جبران خسارت عقب افتادگی های ناشی از جنگ برای این دو شهر متضرر باشد، به سبب ایستادگی، ایثارگری و مقاومت قهرمانانه مردم آبادان و خرمشهر در طول هشت سال دفاع مقدس وزارت بهداشت و شورای عالی انقلاب فرهنگی بایستی خود را مقید به رفع برخی ایرادات از سند آمایشی کنند، انتظار می رود که نگاه ویژه‌ای به آبادان و خرمشهر داشته باشید به طور حتم اگر جنگ نبود و مهاجرت معکوس شکل نمی گرفت اکنون جمعیت آبادان به بالای یک میلیون نفر می رسید.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در حال حاضر دانشکده علوم پزشکی با هزار و ۵۰۰ دانشجو و داشتن ۱۱۲ هیات علمی فعالیت خوب و چشمگیری را نه تنها در سطح منطقه بلکه در سطح کشور نیز داشته است لذا شایسته نگاه ویژه مسئولان ذیربط در تبدیل وضعیت می باشد.

مختار گفت: زیرساخت قبلی و پیشینه قبلی دانشگاه صنعت نفت گواه آنست که زیر ساخت های آبادان برای تبدیل دانشکده به دانشگاه وجود دارد و بایستی نگاه به آبادان و خرمشهر به حق و ویژه باشد. این دو شهر به گردن تمام نظام حق دارد.

وی افزود: در بحث آمایش سرزمین متاسفانه مناطق آزاد به شکل ویژه دیده نشده اند البته پیشنهادات لازم در این باره از سوی وزارت بهداشت به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده که انتظار می رود مراتب از سوی این شورا دنبال و مجزوهای لازم صادر شود و وزارت خانه نیز اقدامات اجرایی را به سرعت به انجام برسانند.

وی اظهار کرد: بهره مندی دانشکده علوم پزشکی آبادان از نیروی انسانی توانمند، همجواری با کشورهای خارجی برای جذب دانشجویان و پرداختن به توریست درمانی از جمله موارد قابل توجه و امتیزاتی است که متاسفانه نادیده گرفته شده و تاکنون به آن پرداخته نشده است. لذا بایستی کمک کنید تا این دو شهر به حق قانونی خود شان برسند این دو شهر جزء شهرهای تاپ و نمونه قبل از جنگ بودند. بایستی کمک کرد تا خسارت های ناشی از جنگ در این شهرها جبران شود و شاخص ها بالا رود.

وی با تاکید بر اینکه بایستی زیرساختهای پزشکی در منطقه ارتقاء یابد، تصریح کرد: به نظر می‌رسد که حق مردم آبادان و خرمشهر در این میان داده نشده در حالی که مردم با  گذشت بیش از ۳۰ سال از پایان جنگ همچنان با مشکلات روزمره دست و پنجه نرم می کنند. بایستی به هر کشل ممکن چه قانونی و چه فراقانونی ضمن گسترش رشته های  مختلف، خسارات ناشی از جنگ تحمیلی را به نحوی در شهرهای آبادان و خرمشهر جبران کنیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نگاه به شهرهای آبادان و خرمشهر بایستی پدرانه باشد و بتواند ما را به استانداردهای دیگر شهرهای کشور برساند. عدم پیش بینی شرایط خاص برای مناطق آزاد در طرح آمایش سرزمینی در حقیقت اجحاف در حق این مناطق به ویژه منطقه آزاد اروند (شهرهای آبادان و خرمشهر) است لذا از تلاش برای تبدیل دانشکده به دانشگاه از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنیم.

مختار با بیان اینکه در بودجه سال ۱۴۰۰ ردیف بودجه ای برای توسعه فضاهای آموزشی دیده شده است، گفت: کار نشد در کشور نداریم و لذا اطمینان داریم با تعامل و نگاه ویژه وزیر به شهرهای آبادان و خرمشهر و همراهی شورای عالی انقلاب فرهنگی مطالبه ی به حق مردم آبادان و خرمشهر در تبدیل دانشکده به دانشگاه علوم‌پزشکی محقق می شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1473991

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =