ادامه انتقادات از ادعای کاظم صدیقی درباره باز شدن چشمان آیت الله مصباح در هنگام غسل دادن /اگر میت چشمانش را باز کرده پس زنده بوده است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در واکنش به اظهارات اخیر کاظم صدیقی گفت: اگر میت چشمانش را باز کرده، پس زنده بوده و باید پرسید چرا گذاشته اند او دوباره تلف شود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اظهارات حجت الاسلام کاظم صدیقی درباره آیت الله مصباح یزدی و ادعایش مبنی بر باز شدن چشمان او در هنگام غسل دادن با واکنش هایی از سوی روحانیون روبرو شد. مجید انصاری از این اظهارات گلایه کرد و گفت «متأسفانه بعضا آقای صدیقی خیلی راحت نقل قول ملاقات های افراد با امام زمان(عج) را نقل می کنند؛ به گونه ای که گویی ایشان مسئول دفتر ملاقات های حضرت هستند و خیلی ساده هرکسی می تواند ملاقات و هر مطلبی را بیان کند. در حالی که مسأله ملاقات حضرت امام عصر(عج) موضوع بسیار مهم و در سطح عظیمی است که اگر انجام هم شود آن کسی که دیدار می کند لب فرو می بندد و ادعایی نمی کند و بر اساس توقیع شریفی هم که مرحوم مجلسی در بحار نقل کرده و فکر می کنم جلد ۵۳ صفحه ۱۵۱ باشد، خود امام عصر(عج) در توقیع به علی بن محمد تیموری می فرمایند که هرکس از این پس ادعای مشاهده کند، او فرد کذاب و دروغگویی است.»

در همین راستا یک عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از اظهارات اخیر کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران گفت: موجبات گمراهی طرح این مباحث در ملاء عام بسیار بیشتر از این است که عده ای نسبت به آقای مصباح یزدی یا دیگران عقیده ای پایدار پیدا کنند.

آیت الله علی اکبر مسعودی خمینی در گفت و گو با خبرنگار جماران، درباره اظهارات اخیر کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در یک برنامه تلویزیونی گفت: مسائلی که از سوی آقای صدیقی مطرح شد در زمره مسائلی نبود که در ملاء عام یا رسانه های عمومی مطرح شود. نمی دانم بعضی ها به دنبال چه هستند و می خواهند چه نتیجه ای از مطرح کردن این نوع مباحث بگیرند؟

وی افزود: طرح این مباحث در میان افکار عمومی نتیجه عکس می دهد. اگر میت چشمانش را باز کرده، پس زنده بوده و باید پرسید چرا گذاشته اند او دوباره تلف شود؟ به هیچ وجه نمی توان گفت فردی که چشم خود را در هنگام غسل میت باز کرده، مُرده است.

آیت الله مسعودی خمینی گفت: سه گروه به این مساله واکنش نشان می دهند. یک عده اصلا این مسائل را قبول ندارند و با دیدن این مباحث اوضاع شان بدتر می شود. یک عده قبول دارند ولی با طرح این گونه اش مخالفند و گروه سوم هم به این حرف ها مشکوک می شوند و می پرسند که مسئولین به دنبال چه هستند؟

اگر می خواهیم عقیده مردم را محکم کنیم با این کارها چنین اتفاقی نمی افتد

او ادامه داد: موجبات گمراهی طرح این مباحث در ملاء عام بسیار بیشتر از این است که عده ای نسبت به آقای مصباح یزدی یا دیگران عقیده ای پایدار پیدا کنند. اگر می خواهیم عقیده مردم را محکم کنیم با این کارها چنین اتفاقی نمی افتد. اگر هم می خواهیم عقیده مردم را خراب کنیم چرا از این امکانات برای چنین کاری استفاده می شود؟

آیت الله مسعودی خمینی گفت: موافق مطرح شدن عمومی چنین مسائلی نیستم و تا جایی که اطلاع دارم هیچکدام از آقایان علما نیز چنین موضوعی را به صلاح نمی دانند. من ۵۰ سال با آقای مصباح از صبح تا غروب رفیق و همراه بوده ام. ایشان هم قبول ندارد که چنین اظهاراتی درباره اش مطرح شود و نباید او را با این نوع مباحث تخریب کنیم.

وی با اشاره به بخش دیگری از اظهارات امام جمعه موقت تهران که گفته بود آیت الله مصباح روز و زمان مرگ خودشان را پیش بینی کرده بود، گفت: اگر هم چنین مساله ای بوده چرا باید در رسانه ها بازگو شود؟ به دنبال چه هستیم؟ بعد از فوت علامه مصباح می خواهند چه کنند؟ ریاست به ایشان دهند؟ دستش را ببوسند؟ حالا که او از دنیا رفته دیگر طرح این مسائل آنهم در تلویزیون و رسانه ها معنا ندارد. اگر در دوره حیات ایشان چنین مطالبی بازگو می شد، مشخص بود که می خواهند بگویند با عالم غیب در ارتباط بوده، اما حالا که فوت کرده چرا باید این مسائل مطرح شود؟

یک کلمه از علامه مصباح در دوره حیاتش در این رابطه نشنیده بودیم

آیت الله مسعودی خمینی در پایان گفت: این مسائل اگر هم که بوده، مسائلی است میان عده ای خاص و نباید در ملاء عام مطرح شود. زیرا ممکن است کسانی که به ظواهر اسلام رسیده اند و آنها را رعایت می کنند، از شنیدن این مسائل رنجیده خاطر شوند. حتی ممکن است از اسلام خارج شوند. توصیه ام به مسئولین این است که اگر فردی چنین مسائلی را دیده، نباید ابراز کند. یک کلمه از علامه مصباح در دوره حیاتش در این رابطه نشنیده بودیم. همین طور از مرحوم آیت الله بهجت، علامه طباطبایی، مقام معظم رهبری و امام در این خصوص صحبتی مطرح نشده است. این مسائل نباید گفته شود. انشاالله بیشتر مراقب گفتار و اعمال خود باشیم.

2727

کد خبر 1474571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =