۰ نفر
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۵:۱۷

برنامه پرتاب شاتل به دلیل اشکال فنی تا روز دوشنبه 12 اردیبهشت به تعویق افتاد. هوای طوفانی و صاعقه در روزهای اخیر نگرانی‌هایی را در مورد آسیب احتمالی به سازه شاتل ایجاد کرده بود.

این تصویر که 28 آوریل / 8 اردیبهشت (به وقت شرقی ایالات متحده) گرفته شده، عبور طوفان از پایگاه فضایی کندی و برخورد صاعقه به سازه پرتاب را نشان می‌دهد. خوشبختانه در این طوفان آسیبی به شاتل و سازه وارد نشد. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)


اما در آخرین بازرسی پیش از پرتاب، مهندسان متوجه اختلالی در مدار الکتریکی یکی از دو گرم‌کننده واحد پشتیبان قدرت شاتل شده‌اند. به همین دلیل، پرتاب شاتل اندیور که برای 29 آوریل / 9 اردیبهشت (به‌وقت شرقی ایالات متحده) برنامه‌ریزی شده بود، تعلیق و به دوشنبه 2 می / 12 اردیبهشت موکول شد.

این آخرین پرواز شاتل اندیور به مدار زمین خواهد بود که طی آن محموله ارزشمند 1.5 میلیارد دلاری «طیف‌سنج مغناطیسی آلفا» در ایستگاه فضایی نصب خواهد شد. این طیف‌سنج که برای تحلیل پرتوهای کیهانی ساخته شده، قرار است ماهیت و توزیع ماده تاریک را در جهان آشکار کند و کهکشان‌های احتمالی را که از پادماده ساخته شده و تاکنون مشاهده نشده‌اند، شناسایی کند.

فضانوردان شاتل هم‌چنین سیستم هدایت خودکار جدیدی را با نام STORMM آزمایش خواهند کرد که برای اتصال سازه‌های فضایی به ایستگاه پس از پایان ماموریت‌های شاتل طراحی شده است.

53

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 147477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرد مرده IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    1 0
    میخام بمیرم امیدی به ادامه ندارم نه کار دارم نه زن نه زندگی نه یه ستاره نه ....