کودکان خیابانی هم درآمد نجومی دارند؟

مهر نوشت: مدیرکل بهزیستی فارس از درآمد ۷۵۰ هزار تومانی کودک خیابانی در یک روز خبر داد.

صادق کشفی نژاد صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با توجه به دیدار میدانی و مصاحبه شخصی با کودکان خیابانی از درآمد ۱۰۰ هزار تومانی آنها در چند ساعت از روز تا ۷۵۰ هزار تومان در یک روز خبر داد.

وی افزود: دست کریم و دل رحیم مردم ایران و فارس، زبانزد است و این موجب می‌شود که بچه‌های خیابان گرد با کمک‌های شفقت بار مردم از تحصیل و بازی باز مانده و در دام سودجویان اقتصادی قرار گیرند.

کشفی نژاد ادامه داد: این کودکان با خروج از خانه در معرض خیلی از مسائل خارج از کنترل مثل باندهای بزهکار، بیماری‌های مختلف و آسیب‌های جدی قرار می‌گیرند.

وی همچنین گفت: وقتی هر کودک خیابانی به راحتی یک اسکناس ۱۰ هزار تومانی را از مردم دریافت می‌کند در آینده با مبالغ کمتر قانع نمی‌شود و به یک درآمد بدون حساب و کتاب عادت می‌کند.

مدیرکل بهزیستی فارس در بیان اصلی‌ترین چالش در بحث کودکان خیابانی اظهار کرد: ما باید رفتار خودمان را کنترل کنیم و بدون فکر به عواقب این موضوع به اینگونه از بچه‌ها کمک مستقیم نکنیم.

وی همچنین به حمایت سازمان بهزیستی و حضور کادر تخصصی تعلیم دیده جهت جلب این کودکان و قرار دادن آنها در مسیر مشاوره و توانمندسازی اشاره کرد و ادامه داد: مردم باید با ما همکاری کرده و کمک‌هایشان را در مسیر توانمند سازی این کودکان از راه صحیح آن خرج کنند.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1475081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =