محیط زیست: مازوت‌سوزی در تهران نداریم

مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: استقرار نامطلوب صنایع، تردد خودروهای دیزلی، فرسوده و موتورسیکلت‌ها عواملی هستند که مهمترین اثر را در افزایش آلودگی هوای تهران دارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از حفاظت محیط زیست استان تهران، سعید محمودی روز دوشنبه در حاشیه برنامه گشت و پایش صنایع استان با اشاره به اینکه صنایع بسیار زیادی در اطراف شهر تهران مستقر هستند، گفت: به فرض رعایت همه مسائل مربوط به خروجی نرمال در این واحدها باز هم اثرات آلودگی این واحدها به دلیل استقرار نامطلوب وجود دارد. 

وی با اشاره به اینکه در فصول سرد سال که سطح زمین سرد شده و شرایط وارونگی دما اتفاق می افتد، شاهد انباشت آلاینده ها به دلیل عدم حرکات عمودی هوا هستیم و حدود ۲۰ روزی هست که شرایط پایداری هوا حاکم بوده و شاهد انباشت آلاینده ها در اکثر شهر های صنعتی بویژه تهران هستیم، افزود: بر همین اساس برنامه گشت و پایش شبانه روزی صنایع استان در دستور کار محیط زیست استان قرار گرفت.

مازوت سوزی نداریم

محمودی ادامه داد: در پایش های صورت گرفته در سطح شهر تهران خوشبختانه مازوت سوزی در هیچ یک از واحد های صنعتی  نداشته‌ایم و کارگاه هایی مانند شن و ماسه و بتن که مربوط به ذرات گرد و غبار هستند نیز در این مدت تعطیل بوده اند.

محمودی با اشاره به بازدید و پایش کارخانه سیمان تهران در جنوب پایتخت افزود: در بازدید و بررسی صورت گرفته از این واحد مخازن سوخت مازوت پلمب است و یک خط این واحد فعال و سوخت گاز در آن مصرف می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه در پایش های انجام شده از نیروگاه برق بعثت هم مخازن مازوت پلمب بود، اظهار داشت: در این واحد نیز سوخت تمام بخش های فعال گاز بوده و خروجی گازها نرمال بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در پایان با تاکید بر اینکه گشت و پایش شبانه روزی صنایع بزرگ و کوچک در تهران ادامه داشته و با واحد های آلاینده و متخلف برابر قانون برخورد می شود، از شهروندان خواست با توجه به اینکه شرایط آلودگی هوا تا پایان هفته ادامه خواهد داشت از تردد غیرضروری پرهیز کرده و از انجام فعالیت‌های ورزشی و فیزیکی در فضای باز جدا خودداری کنند.

همزمان با افزایش غلظت آلاینده های هوا و پایداری جوی در تهران و به منظور کنترل و نظارت بر هرگونه تخلف زیست محیطی، عصر روز گذشته گشت و پایش شبانه محیط زیست استان تهران از صنایع و واحدهای دارای پتانسیل آلودگی هوا، با حضور سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران اجرا شد و تا نیمه های شب ادامه داشت.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1475133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =